Alla inlägg under december 2009

Av Matilda - 23 december 2009 11:11

Jaha, då var det dagen för dopparedagen då. Här hemma städas det för fullt, och ikväll kommer vi klä granen och ha det mysigt.

Det är tur att det inte finns nåon riktig tomte, för då skulle jag vara utan klappar. Jag är inte det minst snäll, tvärtom är jag ganska elak. Gömt bakom en fasad såklart.


Det är lätt att ta människor för givet. Jag har gjort det, och nu får jag mtt straff för det. Jag skulle njutit mer när det var du och jag mot världen. Nu är jag ensam. Jag hatar att bli övergiven av vänner.Men jag antar att det kommer att vara så hela livet. den enda man kan lita på är sig själv.


Utan tillit finns det ingen kärlek, bara besatthet och beroende. Ja, det stämmer nog. rättare sagt, det stämmer perfekt in på vår förhållande, eller vad det nu är för någonting.


Som sagt, 2010 ska bli mitt år. Då ska jag ta tag i mitt liv, och göra som jag vill, inte vad alla andra vill. Då ska jag hålla i trådarna.


Over and out.

Av Matilda - 22 december 2009 11:16

Jag har börjat filapå mina nyårslöften. För det första ska jag ha en avgiftningsperiod hela januari= bli av med mitt sockersug.

Träna och ta ut mig minst 3 ggr i veckan.

Plugga sista terminen.

Ta reda på hur man kommer till Australien.

Söka till Uppsala univesitet.

Fixa ett jobb så att jag inte står där som en mupp vid STUDENTEN 2010

Gå ner minst 5kg.

Inte äta godis.


Ja,så ser listan ut än så länge....hm...jag satsar på att jag kommer hålla tre stycken typ 2 veckor. Men det är bra att ha en plan iaf. Och det gäller att sikta högt.


Om ungefär 2 timmar har jag jullov. Då ska jag och bästaste B åka in till stan och spana klappar.Jag är i stort sett klar, har bara mig själv kvar ;) och kanskemöjligtvis min nyfunna vän hahahahahahaha. Nej, han ska nog inte få ngt.

Någon pratade om en resa till västindien? Ja tack! Med det sällskapet skulle jag kunna resatill nordpolen med. Bara för att.

Av Matilda - 21 december 2009 21:01

Jag är en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna. Det som jag är missnöjd med hos mig själv bottnar inte i att jag själv är så missnöjd, utan att det finns så många snygga människor att jämföra sig med.

Det är därför jag ibland undrar om jag får vissa känslor bara för att det egentligen är konkurrens. Jag kanske inte gillar en person så mycket, jag vill bara inte att någon annan ska få honom. Men som sagt, i krig och kärlek är allt tillåtet, så jag kmr kämpa.


Vissa säger att man kommer att minnsa sin första kärlek hela livet. Jag är helt övertygad om att jag kommer det. Även om han är en självupptagen, arrogant, falsk, korkad människa. Säger B. Själv har jag svårt att vara objektiv. Eller visst, han har sårat mig otroligt mycket, men det hjälper inte. Jag är märkligt....påverkad av honom. Det skulle räcka mer några få ord så.... Äh, det kommer aldrig hända, så det är ingenting att fundera över. Shit happens and life goes on.

Av Matilda - 21 december 2009 14:47

Igår spenderade jag 5 timmar framför tvn ;) hihi. Mamma köpte Ivanhoe som jag snubblade över i bok/film/musik affären på jakt efter julklappar. Den filmen visades varje ju när jag var liten, och jag trodde att jag skulle tycka den var löjlig nu. Men icke, vissa historier är oberoende av tid och odödliga.

Jag önskar att det fanns så vackra sagor på riktigt, men det gör det inte. Kanske är det därför dom är så underbara.


Nej, nu ska jag ta tag i det sista innan jul, och sedan åka hem till värmen. Ta en varm dusch, bädda ner mig i sängen med sista biten i min nya bok och sedan kolla någonting smarrigt på tv. Kanske börja om med satc, bara för att få lite julstämmining. Bara en dag kvar nu, sedan kan jag andas ut och isolera mig.

Av Matilda - 21 december 2009 07:53

Rubriken talar för sig själv. Övriga kommentarer ses som överflödiga

Av Matilda - 21 december 2009 07:48

Allting är påväg att rämna, jag känner det hela tiden. Ångesten som jag blev av med ett tag är tillbaka nu. Jag intalar mig själv att inte känna, inte reagera.

En del av mig själv har redan gett upp det här.

Jag orkar inte, jag vill inte prata om det. Det går inte at säta ord på. Jag vill bara ligga i sängen och sova i minst en vecka. Det är ändå så sjukt meningslöst.

Av Matilda - 20 december 2009 09:48

Idag ska det handlas julklappar.

Kollar på tv, där dom pratar om att ge bort begangnade julklappar. Jag tycker inte det är något fel med det alls, jag menar den slit-och-släng kultur vi har är inte hållbar. Jag har dock aldrig "handlat" en begagnad vara och ge bort i julklapp, men jag har gett bort saker som är nstntill nya som jag inte vill ha hahaha. Eller gett bort dubletter. Jag spyr iallafall på vårt överkonsmerande, och tycker inte om den köphets som finns hela tiden. Herregud, det är väl tanken som räknas och inte värdet i presenten?


Nej, nu måste jag spackla mig lite så att jag blir presentabel. Ikväll blir det kungsängen om att blir som jag vill.

Av Matilda - 19 december 2009 10:17

Har varit stor frånvaro för min del ett tag. Men nu är jag tillbaka :)

Igår spenderade jaghela kvällen spelandes wii. Jg fick dessutom betalt för det ;) Hehe

Nej men jag hoppade in istället för F och jobbade i en ungdomsgård typ, med J. Han är inte helt fel alls, snygg rumpa och världens längsta ögonfransar hahaha.

Dagen kommer att spenderas hos morfar, och sedan hoppas jag att jag kommerhem i aständig tid, så att jag kan spendera natten i Ksängen. Japp, det är fortfarande Ksängen som gäller. Dock vet man aldrig hur framtiden kommer bli, men det är skönt. Herregud, jag är 18år, jag vill inte leva som gift redan nu ;) Det finns alldeles för många snygga killar där ute. Jag föredrar att vara fri :D


Mindre trevligt är att jag har förälskat mig i Erik Grönwalls finallåt. Ja, det ärs å jag skäms, men vad gör man? Musik är min kraftkälla, så låt det vara bara.


Ett annat orosmoment är julklappar. Jag har lyckats köpa en enda än så länge, jag skulle vilja köpa åtminstonde två till. Till dom två finaste människorna. Dock är det nästan svårare att köpa till personer man faktiskt tycker om, jag är me inne på at ge gulliga saker som betyder något, än något dyrt bara för att man "måste". Fan, vill man h dyra saker kan man köpa det själv. Aja, jag har lite idéer.


Nu undrar jag bara vart mitt utlovade kort är någonstans ? Oo. Någon sa något om att det tydligenskulle vara jättegulligt, så det skulle jag väldigt gärna vilja se. Även om saker och ting kan bli komplicerade väldigt snart.

Jag har blivit nästintill känslokall. Men det finns inget ont som inte har något gott med sig.


P.S om dt fattas bokstäver i orden så är det fel på tangentbord, och jag orkar inte läsa igenom allt för att hitta luckorna.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards