Alla inlägg under december 2009

Av Matilda - 30 december 2009 19:44

det gör ont att veta, att jag aldrig kommer att betyda lika mycket för dig som du gör för mig.

Av Matilda - 30 december 2009 12:09

Jag är ett stor fan av att läsa bloggar, men på senare tid har det rent ut sagt ått utanför. Jag behöver hitta nya, faktiskt läsvärda bloggar som inte handlar om massa människor med mentala problem. Jag säger inte att jag är ett dugg bättre, men det skiter jag i. Dessutom, jag som redan har kraftiga känslomässiga berg-och-dalbanor måste ju inte läsa om andra människor som mår dåligt, eller som har sin blogg för att ljuga och tydligen njuter av att vara hatade av sina läsare.

Av Matilda - 30 december 2009 11:43

Jag är så jävla pantad. Jag känner att jag håller på att förstöra för mig själv. Jag är en person som har väldigt svårt att älska. Visst, det finns ett flertal personer som gillar riktigt mycket, men ett fåtal som jag verkligen älskar. Och jag har svårt att handskas med sådana känslor. Jag blir liksom tvärtemot, och skrämmer förmodligen iväg personen i fråga. Men jag försöker verkligen inte vara krävande och gnällig, det gör jag verkligen. Men ibland rinner bägaren över och då är det personerna som står närmst som får ta smällen. Men det är bara för att jag bara vågar vara mig själv runt er, om det är någon tröst.

Jag är förmodligen väldit egoistisk, men det är svårt att vänja sig med att dela med sig av människor man fått ha för sig själv så länge.

Det finns saker som inte går att säga rakt ut. Det blir liksom nte bra, och det blir bara fjantigt. Så det kanske är lättare att bara skriva ner det, och hoppas att persaonen i fråga läser det jag skrivit, och känner sig träffad. För det tror jag nog att hon gör. Jag älskar dig! Jag klarar mig inte utan dig.

Av Matilda - 29 december 2009 23:37

Jag raderade precis ett långt inlägg. Jag kan inte publicera det. Men det var ändå skönt att skriv.  Jag har bestämt mig att jag gott och väl kan vara mitt elaka jag året ut, dvs typ två dagar ;) sen ska det fan bli ändring.

Av Matilda - 29 december 2009 14:42

Gårdagen vra mycket trevlig. Vid sex-snåret åkte jag med B mot Kallhäll. Sedanblev det lite införskaffande av matvaror, matlagning (jag deltog dock inte speciellt aktivt, men det blev gott iaf ;) ) Jag försökte mig på at öppna en vinflaska, vilket inte gick bra alls haha...tur att jag hade experthjälp ;) hihi,

Maten blev goodie och avslutades med glass o vindruvor, mums. Kvällen avrundades vid tolv. Då var jag helt inställd på att åka hem till min säng, men icke. Jag blev upphämtad hemma och sen blev det lite öl och mysig promenad hem i mörkret. En ibumetin och jag somnade som en stock :)


Idag har jag hunnit med att simma 2km, mycket bra! Nu ligger jag i sängen och kollar på bästa satc<3. det är alltid rätt :)

Kvällen är oklar...

Av Matilda - 28 december 2009 14:10

Sitter och kollar på inglourious Basterds. 2009 års bästa film, utan konkurrens. Den är så sjukt skickligt gjord. Me like.

Pappa är och byter min dvd hoppas jag, för den fungerade verkligen inte någonstans. Skitkorv på den!


Man tror att man känner människor, ända tills dom visa sig vara helt tvärt emot. Man tror på det dom säger, men det är bara skitsnack. Ännu en gång, den enda man kan lite på är sig själv.

Av Matilda - 28 december 2009 00:24

Jaha, då var julen över för den här gången. Det har varit den sämsta julen på länge. Jag vet inte vad det är, men det kan mycket väl vara pms, men jag har varit sjukt deprimerad. Det enda jag njutit av har varit att sova, flera flera timmar mer än jag behöver.

Annars fick jag lite fina klappar, bla ib och en skitfin jacka som jag suktat efter x antal månader. En dvd fick jag också, som är helt fucked up och vägrar fungera.


Jag har saknat vänner, fest och C. Det har varit skit. Dock har jag införskaffat mig ett par shyssta heels, typ ankelboots(?!).


Imorgon ska jag till kallhäll och göra nya bekantskaper. Eller nej, det ska nog vara singular där. Hur som helst så känns det väldigt mysko. Men det kanske ger sig. Jag ska iafllafall sova nu, min nya favoritsysselsättning.

Imorgon börjar mitt nya liv. Inge godis, bara träning. Det var väldigt nära att jag gjorde ngt dumt ikväll, men jag vill verkligen inte fastna. Dessutom är jag för feg.

Av Matilda - 23 december 2009 23:59

Dagen har ägnats åt städning. Sedan blev det en spontan tripp till den kära hufvudstaden med ytterst trevligt sällskap. Kvällen har spenderats i soffan framför love actually och gladiator. På det hela taget har dagen känts trevlig.


Nu är det julafton, God Jul kära läsare. Julen spenderas för min del i dalarna hos mormor, så ni får skna mig i ett par dagar. Hoppas tomten är snäll i år.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards