Alla inlägg under januari 2010

Av Matilda - 30 januari 2010 14:34

JAg är duktig. Jag har tränat och städat mina två garderober. Packade ner massa kläder som jag inte använder i en påse, dom ska skickas iväg till bättre behövande. Dock kanske massa ska få kolla lite först, om hon hittar någonting hon vill ha ;) haha. Det är iallafall snyggt och prydligt nu, och inte minst sorterat. Nu kan pedanten i mig vila lite. Förra helgen blev det rensande bland papper, så nu är mitt rum tiptop i den meningen. Storstädningen får vänta tills imorgon, det blir ett trevligt tillök i plånboken.

Jag fick lite jobb under sportlovet precis också, så det var bra. Inför alla skivor osv behöver jag alla cash jag kan få. Inte för att jag är peppad på skivor, men iaf.

Av Matilda - 29 januari 2010 21:06

Det är tråkigt att det behövde ta slut, för jag tror att det hade kunnat blivit väldigt bra. Men jag förtjänar faktiskt att vara med någon som verkligen vill vara med mig, bara mig. Allt ont måste väl för någonting gott med sig, eller?

Jag får se det positiva. JAg har numera mycket mer tid för träning. fyra gånger i veckan i snart två hela veckor :) Och jag försöker äta godis endast på helgerna, och äta mycket fullkorn och frukt. Jag går ju på hopp och stutts till musik (aka aerobics och gympa) och min favorit ledare har så sjukt snygg kropp. Det är inspirerande. Ja tack till den!

Av Matilda - 29 januari 2010 11:10

Det blir visst många blogginlägg idag. Det blir så när man sitter hemma och kollar runt på internet. Jag menar, någonstanns måsta jag ju skriva ner allting. Alternativet är sms till B, men hon tröttnar.

Jag har vissa köpmål i livet, saker som ska förgylla min walk in closet som jag SKA ha när jag flyttar hemifrån.

Det första jag ska köpa när mitt sparkonto har blivit lite fetare är en väska. En Mulberry Baywater. Klassisk och elegant. Antingen i black natural leather eller oak. Läder ska det vara iallafall. Priset är ganska mycket, men ändå överkommligt. Eller alltså, allt är ju relativt. haha

Ett annat hett eftertraktat objekt är klassiska chanel örhängen i silver.

I väntan på detta har jag e liten shoppinglista inför våren. Det innebär att jag inte ska köpa något mer vinterplagg.

  • Svart figursydd kavaj
  • Ballerinaskor. Modell och färg är inte klart
  • Stora svarta solisar. Ett måste!
Av Matilda - 29 januari 2010 11:02

Jag håller på att fundera över vad jag ska göra med mitt hår. Ska jag fortsätta vara mörk eller börja gå åt det ljusa hållet? Det lutar åt att det blir mörk ett tag till. DEssutom behöver jag klippa mig. Jag har hittat bilder på cameron Diaz som ser ut precis så som jag vill se ut i håret just nu...

  Det är i och för sig inte bara håret på kvinnan som är snyggt ;) Det här omslaget är...ja tack!

  

Galet snyggt. Jag hade nästan den här färgen när jag färgade, men nu har det blekts lite. Men om jag satsar på kastanj igen så borde resultatet bli som ovan. I hope :)


Förutom färg och klippning behöver styling förådet uppdateras. Nytt schampoo och inpackning står också på listan.

Av Matilda - 29 januari 2010 10:41

Det var inte alls såhär det skulle bli. Det var meningen att jag skulle bli framgångsrik. Jag skulle joba kvar på lejondal för att sedan flytta till strängnäs. Men det blir verkligen inte hade m man tänkt. Undra vad som hade hänt om jag hade fortsatt. Fast det gör alldelesför ont för at tänka på. Varje gång någon nämner det krävs det hela min självbehärskning för att inte gråta. Det gör hundra gånger ondare än det faktum att jag är ensam. Jag har förlorat en stor del av mig själv, kanske till och med den viktigaste.


Av Matilda - 27 januari 2010 13:50

Jag har nu spenderat ungefär 100% av min skoldag so far vid en dator. Jag börjar få en aning tväsmak i röven och ögonen går snart i kors. Men mycket har blivit gjort. Någon snöstorm har jag inte sett än så länge, vilket såklart beror på att det inte finns något bra fönster i datasalen. Men mycket blir gjort och det är skönt.


Jag varvar mellan Rysslands maktposition i världen och en analys av klimatmötet i Köpenhamn. Snart börjar jag väl skriva om makten i Köpenhamn och klimatmötet i Ryssland. Skulle vara snyggt. Och inte minst uppskattat. JAg har ju samma lärare i båda ämnena, så det kanske inte alls är en dålig ide ;) Bara för att se om hon är med liksom haha. Gud vad jag är torr.

Av Matilda - 26 januari 2010 10:17

Jag känner mig sjukt mobbad som sitter i datasalen helt sjävl ;P

Har hål till cirkus tolv, och har redan gjort klart mitt historia arbete. Det är kanske svårt för er som inte känner mig att fatta varför det är så speciellt. HAde det varit för ett år sedan hade jag suttit dagen innan och haft panik. Men inte nu. Det kommer väl förmodligen bli sämre än om jag skrivit i panik, men aja. Det är bra för blodtrycket iaf (A)



Av Matilda - 25 januari 2010 20:02

Detta fenomenala program visas just nu kanal 24. Jag är träningspeppad, så allt bidrar i stort sett. Jag blir tom peppad i skolan när jag sitter still hela dagarna, för att jag vet att jag är påväg åt rätt håll.

Med resten av livet går det krokar.


Eftersom att min bästaste B inte kan se sig själv med klara ögon för fem öre har jag bestämt mig för att göra en liten lista på varför jag älskar henne och varför hon är min bästa vän.

- Hon är smart. Och då menar jag verkligen smart. Fan, kvinnan behöver knappt plugga och får ändå toppbetyg. Jag beundrar människor som har hjärna, jag menar plugga kan vilken idiot som helst.

- Hon är fyndig. Jag garvar aldrig så mycket som med henne.

- Hennes humor. Tja, inte mycket att säga, vi har samma humor.

- Hon bryr sig.

- Hon vet vad hon vill.

- Hon vet inte själv hur underbar hon är.

Det finns mycket att älska.

Jag är glad att du vill vara min vän.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards