Alla inlägg under januari 2010

Av Matilda - 25 januari 2010 10:27

Gaaaaaaaah. Måndag igen. Jag vill sova

Av Matilda - 23 januari 2010 16:52

Du kan låtsas som om det inte finns. Så länge du inte har bildbevis kan du helt enkelt låtsas som om det är någonting annat, eller bara låtsas at det inte finns. Enda tills du får bevis. Då träffar det dig som en spark i magen.

Av Matilda - 23 januari 2010 13:03

Träning mellan 10-11. Skönt som tusan. Börjar komma igång nu. Det enda som behövs är rutiner. Jag satsar på minst tre pass i veckan, helst fyra. den här veckan blir det fyra.

Dagens ägnas åt plugg, och kvällen blir lugn. Orkar inte engagera mig i någonting.

Nu kom jag precis på någonting när jag satt och funderade. Jag förväxlar förmodligen känslor med behovet att ha någonting att engagera mig i. När jag inte tränade blev det ett behov av närhet. När jag tränar mår jag 10 000ggr bättre.

Av Matilda - 22 januari 2010 19:34

Sitter och väntar på att käket ska bli klart så att jag kan åka och hämta min bästaste bästa B. Vi ska nog rlla till willys och köpa lite frukt till glassen, men om jag känner oss rätt så kommer vi köpa godis eller något sånt istället. HUr som helst, det viktigaste är att vi har lite tid att umgås :) Det blir dåligt med det i och med att hon aldrig är i skolan samtidigt som mig, och jag saknar henne jämnt typ. Min bättre hältf helt enkelt .)


Min andra babe åker till USA på söndag. Saknar henne redan massor...Och avundsjuk är jag så att ansiktet skiftar i gröna nyanser. Massa shopping, sol och sevärdheter.. Själv har jag en stressig vecka i skolan att se fram emot. Kallt om en isbjörns rövhål är det också. Jag har gett henne massa pikar om att om hon råkar snubbla in i en victoria secret's butik så gör det ingenting om hon råkar köpa något till mig hihi.


Mamma och lillebror har för övrigt bokat resa till London. PARDON ME?!?!?!?! dom ska till en av de bästa shoppingstäderna, och jag får inte följa med. Jag har inte ens blivt tillfrågad. Detta är en anledning till att bli lite butter. Annars är jag mest bitter, men det är charmigt :)



Dedicated to C

Av Matilda - 20 januari 2010 14:08

Jag har idag klarat matte D. Lycka!

Jag har gjort klart min uppsats i Svenska C.

Jag har börjat på min labbrapport i biologi b.

Nu vill jag åka hem, äta och träna.



Av Matilda - 18 januari 2010 20:22

Det är helt otroligt hur så små ord kan göra att det känns så mycket bättre. Det räcker med ett par uppmuntrande ord för att energin ska fyllas på och räcka lite till. Att veta att någon tror på mig ger trygghet, även om det inte kanske var menat så personligt som jag tog det.

Det finns olika typer av lärare. Det finns dom som aldirg blir imponerade, aldrig delar ut ett enda uppmuntrande ord och som är oförmögna att känna empati.

Och sedan finns det dom som skulle kunna göra villket ämne som helst roligt, som alltid är beredd att ge eleven en ny chans att visa vad han/hon kan, och som uppmuntrar elever. Jag kommer sakna min lärare jättemycket.


Annars är mitt känslomässiga liv i total kaos. Det fungerar inte att tänka, och det gör bara ont. Mycket av energin går åt till att knuffa känslorna långt in  i en vrå där jag slipper handskas med dom, och att hålla mig känslokall. Det är bättre att tillåta sig själv att inte känna någonting. Men det gör tyvär inte att det känns mindre...

Så var man ensam igen.

Av Matilda - 13 januari 2010 18:10

Matkoma efter alldeles för mycket thaimat.

Av Matilda - 13 januari 2010 13:25

Hemma efter jobbet. Det gick bra, både barn och vuxna var jättegulliga och välkommnande. Jag har åkt pulka, lagt pussel och legat bredvid vid sovvila. Det här kommer att bli bra.

Nu ska jag plugga


Over and out

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards