Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Matilda - 4 januari 2010 23:58

Är precis hemkommer från en liten tripp till B. Kvällen har spenderats med lite film och godsaker. Trevligt som alltid.


Han även med lite obegripliga sms från Mr. heartbreaker, kändes sådör. Jag är så jävla korkad som aldrig vet när jag ska sluta :p Aja, laster har vi alla..

Saknar C, behöver närhet. Aja, inget sentimentalt tjafs nu, det tjänar ingen, speciellt inte jag på.


Nu ska jag underhålla mig lite, och sedan sova. Natti

Av Matilda - 4 januari 2010 17:26

Namn: Hanna Matilda Elisabeth Helgeson

Kallas för: Helge, MAttis

Stjärntecken: Tvilling

Höger eller vänsterhänt: Högerhänt så det skriker om det

Piercingar: Två hål i öronen

Tatueringar: Skulle vilja ha en liten diskret någonstans. Eller en text.

Längd: 168,5 cm

Skostorlek: 38

Hårfärg: Kastanjbrun

Fräknar: Skulle vilja ha

Motto:Smärta är vekhet som lämnar kroppen

Kär? Jag tror det

Önskar du att du bodde någon annanstans? Vill bo mer centralt med större buss-och tågutbud

Tycker du att du är attraktiv? Nej det kan jag inte säga direkt.

Dricker du? Ja, när jag festar

Röker du? ...Kan bli någon cigg ibland

Vilket schampo använder du? TRESemme

Vilken parfym använder du? DKNY

Vad är du rädd för? Att bli ersatt

Gillar du att tvätta? Jag gllar att ha rena kläder

Gillar du berg- och dalbanor? Enda gången jag inte är höjdrädd ;)

Senaste…

Filmen du hyrde? The Proposal

Filmen du köpte? Har inte köpt en film på åratal, fick dock Ivanhoe av mamma innan jul :)

Låten du hörde: Higher

Låten du laddade ner? Oj, laddar ner massor hela tiden, kommer inte ihåg någon specifik.

Personen du ringde? C

Personen som ringde dig? B

TV-program du såg? Prodject runway, igår

Person du tänkte på? Oj, klurigt..Pratade med B nyss, så då tänkte jag väl på henne.

Favorit…

Låt: har många, olika för olika sinnesstämmningar

Sak att göra: Umgås med människor jag gillar, shoppa

Sport: Har ingen speciell

Dryck: mjölk hihi

Kläder: Allt som går att ha till strumpbyxor och som jag ser smal ut i ;)

Film: Borta med Vinden, Inglourious Basterds, Titanic....finns många fler att nämna :)

Bil: Jag vill ha en audi A5

Serie: Satc, vänner och GG

 

Har du någonsin…

Gråtit över en pojke? Japp

Gråtit över en flicka? hm.. ja det har jag nog, men inte på det sättet.

Ljugit för någon? Ja

Varit i slagsmål? Nej

Blivit arresterad? Nej

Träffat någon från internet IRL? Ja, fast det var på rekommendationer från en kmpis som skickade msn adressen, så det kanske inte gills ;)


Antal…

Gånger du varit kär? Hm..En gång än så länge.

Gånger ditt hjärta brustit? Jag har varit intresserad av killar som inte gillat mig, men det har inte varit så allvarligt. En gång har mitt hjärta brustit. Det var inte skönt.

Hjärtan brustet på grund av dig? Det vet jag faktiskt inte. Jag har iallafall aldrig sårat någon avsiktligt.

Tjejer du kysst? Kompisapussar har jag väl delat ut. På fyllan

Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Många, men speciellt B :D<3

Gånger ditt namn varit med i tidningen? Öh, aldrig?

 

Senaste..

Boken du läste? Håller på med Brott och Straff av Dostrojevski, Svenska B

Personen du fick e-mail av? Facebook

Personen du fick brev av? Om vykort räknas så var det V.

Personen du fick sms av? B

Gången hela din familj åt middag tillsammans? Igår

Saken du köpte? En tröja till nyår som jag lämnadetillbaka dagen efter. Oanvänd såklart ;)

Vad har du gjort idag? Oj.. absolut ingenting

Brukar du svära mycket? Ja, jag har fruktansvärt dåligt språk vissa gånger.

När stiger du upp på morgon? Om jag får bestämma kl 9. Annars varierar det kraftigt mellan 6 och 11

Vad har du på dig? Shorts, strumpor och en vansinnigt ful t-shirt :)

Vad ska du göra ikväll? Förmodligen leka med B

Vad är du allergisk mot? Fjortisar

Var har du ont? Lite i halstrakten

Använder du hårspray? Ja,nästan varje dag.

Kan du stå på händer? Haha nä. Sist jag försökte bröt jag nästan nacken.

Håkan Hellström eller The Ark? Pest eller kolera?

Salt eller socker? Salt

Gillar du ketchup? Japp

Är du glad nu? Nja jo det är jag nog.

Var du glad igår? Ja :)

Vad dansar du till? Bra musik?

Stockholm är… ? Huvudstaden i Sverige väl? ;) haha

Göteborg är… ? Överskattad

Kan du sjunga? Bara i duschen elleri onyktert tillstånd

Spaghetti eller makaroner? Bandpasta :)

Land du vill besöka? USA, thailand, Kambodja, Vietnam, England, Ryssland...Finns många facinerande ställen jag vill besöka.

Av Matilda - 4 januari 2010 17:18

Jag har syndat. Jag har ätit massa daimchoklad. Inte bra. Fokus Matilda!

Av Matilda - 4 januari 2010 10:48

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Krogen, körde bil själv (körkort), utomlands med spanskklassen...säkert fler saker  :P
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Ja, jag tog körkort (dock lyckades jag inte ta det innan skolan började, men det berodde på att jag inte fick någon tid, fick det fyra dagar eftera att skolan börjat)
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Inte vän, men bekant.
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, det slapp jag tack och lov.
5. Vilka länder besökte du?
Spanien, Mallis.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
Pengar och mer party.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
19 juni när jag fyllde 18, 28 augusti när jag fick körkort..veckan i Spanien..
8. Vad var din största framgång 2009?
Nja... gå från ig till vg i kemi?
9. Största misstaget?
Upprepade misstag jag tidigare gjort. Tro på fel människor
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Lite förkylningar, dock ingenting allvarligt.
11. Bästa köpet?

Gjorde många bra köp :)

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder och utgångar. REsan till Spanien
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja :)
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Sexy bitch, right
round,  viva la vida
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Slutet har varit piss, men samtidigt bäst...kan inte förklara bättre än så :P
16. Vad önskar du att du gjort mer?
JObbade
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
ältat
18. Hur tillbringade du julen?
Hos morfar med familj och mosters familj sista advent. Julafton hos mormor med familjen.
19. Blev du kär i år?
Ja
20. Favoritprogram på TV?
Gossip girl, vänner(box), satc(box)
21. Bästa boken du läste i år?
Ojojoj, jag har läst hur många böcker som helst..

22. Största musikaliska upptäckten?
Många nya och gamla :P
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Vågtång och pengar..Fick mitt körkort :D
25. Något du önskade dig men inte fick?
En bil, men det var ingenting jag förväntade mig. Visste att jag inte skullegå någon.  
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Hm..Ingenting spec :) drack skumpa och hade allmännt trevligt.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Mindre mjukisbyxor, tror jag hade jeans kanske 3ggr under året. Jag är stumpbyxor och klänning. Mindre svart än vanligt.

29. Vad fick dig att må bra?
Fina människor
30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Heath Ledger och Ed Westwick, sedan fanns det andra guldklimpar, men de båda dominerade :)

Av Matilda - 4 januari 2010 10:27

Filmen var skitbra! Har ni inte sett den, se den!

Jag trodde att vi var dom enda människorna typ som ville se filmen sent en öndagkväll, men ack såfel jag hade. Det var så sjukt mktfolk inne i sergelbiografen att det knappt gick att rörasig ordentligt. Som tur var hade C beställt biljetterna innan, så det var bara att hämta ut som i automat. Sedan följde en halvtimmes svettig jakt på godis och dricka. Jag köpte godis för 9kr hahahahaha. Lösvikt alltså, fett fånigt. Bografen var proppfull, trots att filmen gått ganska länge. Dock tror jag att det kanske var första gångerna med 3D?! För det var det iallafall, brillorna var mycket heta hahaha. Vi satt längst fram, jag trodde mina ögon skulle gå i kors först, men det gick bra.

Tillbaka till filmen. Det var riktigt bra. Inte sådäräckligt sentimentalt amerikanskt, utan det var en fin historia, som iallafall jag köpte. Väldigt mycket fantasi, och har man inte förmåga att koppla bort lite vad som faktiskt är möjligt så är det nog ingen ide att se den. Det var en bra kombination av action och romantik, och som sagt, den blev aldrig för mycket. Eller jo, en scen kunde gått bort, den när generalen eller vad han var hoppade ut i en robotkropp på slutet (ni som sett den vet vad jag pratar om). Jättevackra bilder och välgjort.

Dock fattar jag att amerikanarna inte gillar den. Budskapet är ungefär att man inte bara kan komma och ta det man vill ha (USA i vietnam och afgahnistan).

Avatar är väldigt lång, 2h ca40min, men det var inte alls långsam i handlingen...

Me like :)

Pappa hämtade mig kvart över ett på stationen, och det var väldigt skönt att krypa ner i sängen ungefär en halvtimme senare :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards