Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Matilda - 20 juni 2010 13:28

Eftersom jag inte hunnit skriva förens nu så backar vi bandet till gårdagen. Vid 11 åkte mamma och jag mot Bro. Där införskaffade vi proviant i form av godis, bananer och vatten till dagens strapatser. Under tågresan in till sthlm diskuterade vi klänningar och bröllopet.

Väl inne i stan kom vi på att vi skulle skåla för Daniel och Victoria med skumpa så det blev en kort vända in på systemet (om ett ynka år kan jag strosa där helt själv!!) sedan gick vi ner mot slottet och bara njöt i det fina vädret. Precis nedanför slottet hade dom byggt upp en restaurang med superutsikt över vattnet. Efter att ha slukat en (dyr) hamburgare tänkte vi gå runt och stå vid kyrkan. Men ändrade planer gjorde att vi placerade oss precis vid kravallstängslen vid kungsan (kortsidan mot slottet). Under vigseln grinade jag konstant, det var så fint och vackert och dom ser så nykära ut. Hela sthlms "vanliga" människor utropade ett högt "åååååh" när Victoria kom i bild med en helt otrolig brudklänning.

Mette-Marit, Madeleine och Margrethe hade också lyckats med sina klänningar.

Finaste ögonblocken från kyrkan var när dem uttalade sina löften och Victoria pratade en aning grötigt i slutet. Och när deras händer skakade när dem trädde på varandra ringarna. Och när Daniel grät. DÅ grät jag floder. Jag har blivit väldigt lättgråten på äldre dar ;)

Sedan fick vi se när dem åkte kotege genom sthlm, på vääääldigt nära håll :)

Sedan gick vi mot slottet för att se dem nygifta vinka. Under Victorias tacktal grät jag lite till, när hon sa "tack svenska folket för att jag har fått min prins".

Det var iallafall en magisk dag ;) och allt var så bra arrangerat så det verkligen kändes som om man var bjuden till bröllopet personligen. Vid halv sjutiden minglade mamma och jag runt lite vid kungsan där det var konsert, och vid kvart över åtta var vi i Bro. Då hade vi stått upp i más o menos 6 timmar. Mina fötter mådde inte jättebra.

Sedan var det bara att gasa hemåt, duscha, äta och svepa lite vin innan det var dags att åka till Jossan i Kungsängen för att möta upp the gang, inklusive Jakob. Efter mycket snack, vin, fotboll och allmännt välbefinnande drog vi till Sportbaren vid 12. Jag hade en diskussion med dörrvakten och hur mycket det suger att betala 100kr i inträde på en bar i Kungsängen. Resten av natten spenderades på dansgolvet. Vid 3 blev vi utkastade och efter att ha irrat omkring lite (rättare sagt, letat efter Nike) tog jag, Jakob, Nike, carro och Mange en taxi hem till Håban. De andra hoppade av hos Nike och jag och Jakob susade vidare hem till honom. Där firade vi med pizza klockan 5 på morgonen. Fick också en jättefin present, en parfym :). Luktar underbart!

Vid sex somnade vi i en hög i Jakobs säng och låg kvar där och hade det mysigt enda tills mamma hämtade mig vid ett :).

Nu inväntar vi morfar som ska komma och äta tårta och sedan kanske det blir till att kolla fotboll.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards