Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Matilda - 8 augusti 2010 22:55
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Matilda - 8 augusti 2010 18:35

Jag vill göra någonting med mitt utseende. Jag är mer åt det söta hållet (eller något sånt) jag är iaf inte speciellt snygg. Och det vill jag vara (orginellt). Just nu befinner sig mitt hår i en viloperiod. Men tidigast i slutet av augusti ska jag gölra något. Färgning av utväxt fixar jag på egen hand hemma i badrummet. Men jag vill klippa mig. Göra någonting med min trista kalufs. Inte klippa kort, men typ klippa upp pch göra någon slags snelugg? Eller?.


Jag ska bli snygg helt enkelt. Steg ett är att minska i omfång. Jag tog massa mått i morse för att kunna dokumentera om det blir någon skillnad.

Av Matilda - 8 augusti 2010 17:59

Igårkväll blev lika trist som jag gissade. Hade nada lust att gå ut. Och eftersom jag fortfarande är helt trasig och känner mig lika fustrerad/ledsen/besviken/arg/misslyckad/kär/värdelös/bortvald och uttråkad som jag gjort i två veckor nu hyrde jag ensam (ja, ensam!) tre filmer. De två första valde jag, och då det var tre för två snodde jag åt mig en tredje;

   Snabba cash. Vald eftersom det är minimalt med kärlek och mest knark. Den var ok, inte mer. Handlar om en vanlig svensson som leker blåblodig och finansierar sina barrundor på stureplan genom att köra svarttaxi. Blir inblandad i massa knarklangargäng och allt blir pannkaka i slutet. Jag är glad att jag inte betalade 110spänn för att se den på bio. Den är dessutom inte alls som boken.

   The Countess. På baksidan stod det "skräckinjagande blodbad". Toppen tänkte jag. En kvinna som mördar och blodet sprutar. Utmärkt för min sinnesstämmning. Tror ni det var ett "skräckinjagande blodbad"? Nej, det var en jävla kärleksfilm om olycklig kärlek. Den handlar om en änka som förälskar sig i en ung man, med dennes morbror (eller någon form av släkting) lurar henne att tro att han gift sig med en annan framför henne (han gifte sig senare för att "the countess" avvisat honom, trodde han). Hon får åldersnojja och mördar unga flickor (oskulder) för att hon tror att deras blod ska göra hennes hy yngre. Denna film är baserad på en verklig person och en verklig händelse. Men som sagt, jag saknade råhet och blod. Bra annars.

   Did you hear about the Morgans? Fick hänga med som den tredje filmen. Rätt bra, över förväntan. Handlar om par som ska separera, blir vittne till mord och tvingas gå under jord tillsammans. Dom är riktiga New-yorkers och tvingas flytta till Wyoming. Resten kan ni förmodligen lista ut eftersom det är en romantisk komedi. Men som sagt, den var faktiskt bra. Förutom SJP's frisyr som var under all kritik. Hennes normala frisyr är hundra gånger hetare (men jag tror att den är för mycket satc..).


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards