Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Matilda - 16 augusti 2010 22:33

Efter två träningspass är jag hyfsat mör i benmusklerna. Jag gillare :)

Dagens tredje to do var att hålla lite kurs för Hannes eftersom han ska döma. Det var roligt, Frode var också med och vi satt och snackade en stund. Hannes är ju insatt, så det var mer praktiska saker att gå igenom.

Sedan förvarnade Conny om att Bro IKs tränare (ska döma Håbro-Bro på fredag) är väldigt gapiga och att dom har svårt med noll-tolerans. Grattis till mig!


Just nu kollar jag på Åter till Cold Mountain. HIttade den när jag zappade mellan kanaler. Om ni inte sett den, se den! Den är nästan i klass med Titanic, inte riktigt, men nästan. Det finns en underbar scen, den är lite svår att beskriva. Nicole Kidman och Jude Law spelar två förälskade, och dom är väldigt blyga och ha svårt att uttrycka sig. Då säger iallafall Jude (på ett ungefär); "If it was enough, just stand there". Då svarar Nicole Kidman; "It is, it is". Nu verkar det kanske inte hjärtskärande, men i filmen är det helt underbart. Det är precis det som kärlek är för  mig. att älska någon så mycket att det räcker med att bara vara. Man skiter i den andres mindre bra sidor. Det är kärlek.

Av Matilda - 16 augusti 2010 15:10

Det här med mat är ta mig fan inte lätt. Jag har ett extremt svårt förhållande till mat. Jag tycker om att äta och kan lätt äta utan att egentligen vara hungrig. Och visst, det är bara att rensa ut kylskåpet och inte äta onyttigt. Men det är inte så lätt när man inte handlar själv eller bor med en familj som äter mycket onyttigt.

Det handlar inte om att äta lite. Det handlar om att ändra ett bettende, och det är typ det svåraste man kan göra. Hatten av för alla som kan träna utan att äta. Men nu jävlar får det vara nog! Inte godis, inte bullar och inte kakor på vardagar. Mer sallad och mer frukt. Mindre kolhydrater. Mer bulgur och quinoa. INGEN GLASS :(

Av Matilda - 16 augusti 2010 09:35

Jag har börjat gilla måndagar. Det är liksom en nystart varje vecka :)

Just nu käkar jag frulle efter en timmes träning. Var jobbigt som sjutton och det sög både i magen och i benen. Men grymt skönt nu!

Dagens planer är att städa, fixa lite, träna ikväll och sedan ha något möte om fotbollsdömandet. Intressant.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards