Alla inlägg den 11 november 2009

Av Matilda - 11 november 2009 23:23

Din personlighetstyp:

Tystlåtna, vänliga och samvetsgranna. Pålitliga. Sätter oftast andras behov framför sina egna. Stabila och praktiskt lagda. Värdesätter trygghet och traditioner. Välutvecklat sinne för form och funktion. Uppmärksamma på detaljer i det sociala samspelet. Extremt lyhörda för andras känslor. Vill vara till nytta för andra.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Inredningsdesigners, designers, sjuksköterskor, administratörer, operativa chefer, sekreterare, förskole- och dagispersonal, socialarbetare, personalvetare, juristassistenter, präster, kontorsansvariga, affärsinnehavare, ekonomibiträden, hemmafruar/hemmamän, trädgårdsmästare, kuratorer, familjerådgivare, hälsovårdspersonal, bibliotekarier, medicintekniker.


Jag har i och för sig lite högre ambitioner än så, men jag säger ju att en juristkarriär är som klippt och skuren för mig ;)

Av Matilda - 11 november 2009 23:16

Morgondagen kan bli mycket inressant. Jag är trött i ögonen, men hjärnan arbetar för fullt. Detta är sista gången jag dricker kaffe på kvälen, och definitivt sista gången jag skriver ett tal kvällen innan jag ska hålla det.

Av Matilda - 11 november 2009 19:37

Jag börjar bli illamående. Är sjukt nervös för imorgon. Ska hålla en liten presentation på spanska, och sedan tal i svenska. Skjut mig någon snälla?

Av Matilda - 11 november 2009 16:15

Jag läser väldigt många bloggar varje dag, flera gånger om dagen. Jag tycker att det är underhållande. Men nu håller jag seriöst på att tröttna. Det är sånt gnäll om att ingen respekterar deras privatliv, dom bråkar och "Jag är ärlig, det är hon/han som är falsk".

För det första är det inte direkt någon som tvingar dom att skriva privata saker, lägga ut bilder eller skriva om hur hög deras alkoholkonsumtion är. Det är ett val dom själva gjort. Att tänka efter vilken image man vill ha är tydligen inte alls att tänka på. Och det hjälper inte att dom skriver och talar om att det bara är en roll dom spelar. För dom kommer få den stämpeln deras blogg ger. Så är det.

Och det här med att alla är falska, elaka och dumma som inte respekterar deras privatliv. Dom respekterar ju inte ens sina egna, varför skulle deras läsare göra det?

Dessutom fattar jag fortfarande inte hur dom kan tjäna pengar (jag tror inte det är dom prisklasserna dom anger, men betalt får dom ju.) jag förstår inte vilka företag som vill "sponsra" fjortisar som hittar på att dom byter killar som jag byter strupmor, dricker alkohol jämnt och shoppar billig foundation. Det kanske skulle vara bra med åldersgräns på bloggandet, så att jag slipper skämmas för att vara svensk. Och dom har verkligen ingenting annat än sina bloggar. Jag menar det är mil mellan att vara känd för sin blogg och tex. Carolina gynning som bloggar OM sitt liv, inte som fjortisarna, vars bloggar ÄR deras liv.

Och det är bara att inse, allt dom skriver är typ påhittat. Jag tror inte på någonting jag läser längre. Dom gör verkligen vad som helst för att få fler läsare. Men allt som dom skriver/lägger upp kommer att finnas kvar. Kul för dom. Not.

Av Matilda - 11 november 2009 15:40

Jag håller på att skriva ett tal om relationer. Ska skriva om mina syskon. Men sen när jag börjar tänka efter på andra personer i min omgivning som betyder mycket blir jag så gråtmild. Det är fan inte många personer som finns där villkorslöst, som inte förväntar sig nåpgot eller vill ha ut någonting av din vänskap. Vänskap är bland det finaste som finns. Äkta alltså. Det finns alldelles för många personer som är snälla, men som inte skulle tveka en sekund att göra dig illa om dom kunde. Och det kan dom. för att erkänna någon som sin vän är att lämna ute sig själv, att vara naken. Och det gör ont att bli sårad. Men vänskap är så viktig, att vi alla är villiga att ta den chansen.

Jag har tur som har ett par såna personer. Ni vet vilka ni är.

Av Matilda - 11 november 2009 09:57

Det här är ingen bra dag. Det är en nere dag. En dag då jag borde krypa tillbaka ner i sängen och dra täcket över huvudet. Men jag antar att den del av att bli vuxen är att inte göra det, utan att göra det man ska. Tur att jag har min ipod. Musik är aldrig fel. Aldrig svårtolkad. Aldrig förvirrande. Den är tröstande. Och uppmuntrande.

Av Matilda - 11 november 2009 08:52

Börjar inte förens halv ett idag, mycket skönt. Ska verkligen ta tag i och skriva klart mitt tal.

I går kväll var mysig, men jag var sjukt trött. Fattar inte. Men det är nog för att jag ligger ner och kollar på film. Dessutom har jag favoritveckan, inte. Imorse trodde jag att jag höll på att förblöda typ. det enda positiva är att om det blöder mycket går det över snabbare, eller jag intalar mig det iallafall, hur fan ska man stå ut annars? Aja, den här informationen kanske är halvmysig för er.

Imorgon ska jag prata inför hela spanska nivå 4, känns stabilt. Jag vet iallafall vad jag ska prata om.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards