Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Matilda - 2 februari 2010 19:08

Vi har religionskunskap på schemat den här terminen. Vilket ofta leder till debatten huruvida det finns en gud eller inte, vad meningen med livet är och vad som händer efter döden. Vissa hävdar fast att vi kommer att dömmas av en högre makt efter våra handlingar under livet. Om detta stämmer ligger jag illa till. Under den här dagen har jag begått inte mindre än fyra stycken av de katolska sju dödssynderna.

Avund ordet talar för sig självt

Frosseri när jag åt massa pizza till middag

Vrede i form av tuppjuck på biologi b labbrapporten jag ska skriva som jag inte fattar någonting av

och till sist Lättja då jag har pluggat minimalt och latat mig maximalt.

Skönt att jag är agnostiker i detta läge. Annars hade en lätt uns av ångest lätt kunnat infinna sig.

Det postiva är att jag skippade högmod, girighet och vällust som är de tre återstående. Dom sparar jag tills imorgon.

Nej föresten, högmod fick jag nog någon gång under dagen när jag snackade lite skit om någon. Sådär ja, bara två kvar tills imorgon :)

Av Matilda - 2 februari 2010 10:41

Jag måste göra någonting åt mitt blogg-beroende. Jag läser alldeles för många meningslösa bloggar varje dag. Och meningslös tv tittar jag på. Dags för en shape up och bli lite inspirerad istället för motsatsen

Av Matilda - 2 februari 2010 10:06

Sitter och häckar vid en dator i skolan. Har hål fram till 11,55 så jag försöker vara effektiv. Men eftersom jag sitter på bloggen så har det uppenbarligen misslyckats. Det är mest för att....jag inte har någonting direkt att skriva på. Eller jo, min ethosanalys av ett företag. Dock fattar jag inte hur man ska göra, så jag får väl googla runt lite.

Jag saknar min kära vän som har åkt till USA. Bara typ en vecka kvar tills hon kommer hem :D Jag läser hennes blogg, och det som är intressant med att läsa folks bloggar är att jag får läsa om vad personen tänker. Det är inte ofta man har tillgång till en persons inersta tankar, och det är det mest fascinerande med bloggar. Jag har kännt E sedan vi var runt 6år. Det är mer än tio år. Ibland har vi varit "bästisar" ibland knappt pratat och ibland varit bara kompisar. Nu är hon en av mina bästa vänner. Hon har gått igenom saker som jag knappt kan föreställa mig, och hon är bland de starkaste människor jag känner.


I helgen ska jag, B och min lillebror gå på bio och se Prinsessan och grodan. En stor fördel med en liten lillebror är att man har ett bra skäl att se disneyfilmer. Disney är bäst ;) Jag är väldigt barnslig av mig, och det kommer jag vara så länge som möjligt. Barn är någonting alla borde passa på att vara så länge som möjligt, för det är en tid som aldrig kommer komma tillbaka. Någonsin.

Ovido - Quiz & Flashcards