Alla inlägg under oktober 2009

Av Matilda - 28 oktober 2009 09:08

Jag är tött trött trött just nu. Men det är det värt, många gånger om. JAg måste tygla mig själv, och inte låta fantasin skena iväg. MEn det känns bra. Jag har snyggaste plutet dessutom. Nej, nog om det.

Idag ska jag ta med lillebror till bålsta haha. Vi ska åka buss, hyra film och äta glass. Kanske ska tillägga att han är fyra år. Sjukt söt.

Av Matilda - 27 oktober 2009 15:03

Jahopp, tisdag idag. Var ivåg på motgonen, och tyligen så har jag jobb ett tag framöver. Mycket tillfredställande.

Annars händer inte mycket här. Är fortfarande krasslig så jag tar det lugnt bara. Fikar lite mackor med oboy, har tänt en brasa och kollar på film.

Kvällens planer är dock lite oklara. Eller nej egentligen inte, men jag vill inte förbereda mig på något ifall det inte blir som jag vill :) Men det blir mys iaf, tror jag..


Av Matilda - 26 oktober 2009 18:30

JAG SKA INTE VARA BITTER.

För övrigt är den här låten sjukt bra.

Hon är sjukt snygg, kolla hennes lår. Där finns källa till avundsjuka ;)

Sen skulle jag vilja kunna dansa som henne.

Jag har dessutom fått en uppenbarelse. JAg är inte så ful som jag ibland vill tro.

Av Matilda - 26 oktober 2009 10:55

Jag har kommit på en sak. det är fruktansvärt svårt att vara positiv. Det är mycket lättare att skylla på alla andra, klanka ner på dom man egentligen smygbeundrar och att vara uppriktigt jävla lycklig för personer i din omgivning som det går bra för. det tar på energin. Det lättaste skulle vara att bara krypa igop till en liten boll och typ dö. Men jag är inte en sån person, jag är en sån som hellre går runt och mår piss utan att någon vet om det. Men det värsta med såna personlighetsdrag är att när det sedan händer något så exploderar all känslor. Som igår tex. Jag satt och grinade över ett misslyckat historiaarbete. Jag äcklas av mig själv. Jag har det så sjukt bra jämfört med många av jordens befolkning. Jag har ingen rätt att må dåligt. Jag har ingen rätt att svälta mig själv när hela afrika i princip dör av svält. Jag har ingen rätt att hata skolan när många miljoner barn gärna skulle byta med mig istället för att jobba. Jag har ingen rätt at känna mig ensam när jag har en familj som älskar mig och som alltid ser till att jag har det bra. Och kanske det är just det, att vi i västvärlden har det så otroligt bra som gör att vi mår så dåligt. Vi har redan fyllt våra behov, och det gör att vi inte riktigt vet vad vi ska göra med våra liv.


Jag tror också att ett stor problem är at jag fokucerar väldigt mycket på sånt som andra har som jag också vill ha. Det hjälper mig verkligen inte. Om jag är aå avundsjuk på andra borde det väl finnas något hos mig som andra vill ha? Eller? Jag kan inte riktigt tänka mig vad det skulle kunna vara, men logiskt sett så borde det väl vara så?

Jag saknar Mallis grymt mycket. Det var supermysigt och vi hade verkligen jätteroligt. Inge bråk, inget skitsnack (vad jag kunde höra) och.... Nej jag kan inte skriva om det här. Jag brukar inte nämna man, men om någon mot förmodan skulle koppla ihop något så låter jag det stå oskrivet. Men mysigt var det.

Blir ett väldigt långt inlägg idag, men jag tar igen en veckas frånvaro. Innan jag skaffade blogg hade jag länge funderat över det. Det som var problemet är att jag inte vill att någon ska veta vem jag är, för det är inte det som är viktigt. Jag beslutade mig för att vara helt anonym och nu är jag så van med bloggen att jag inte klarar mig utan det (nästan iaf). Det är skönt att kunna skriva ner det som finns inuti, för en sak som inte kan svara, men som lyssnar.


Det är iallafall skönt med lov. Planer för veckan är PLUGG, arbetsinterjuv, barnvakt, shopping och fest på lördag. Som det ser ut nu. Sedan händer det säkert massa andra saker. PÅ lördag är det maskerad, tema din idol, och jag har idetorka. Temat är sjukt tråkigt, för om jag klär ut mig till Brittan (klänning, heels) så kommer inte en enda idiot fatta vem jag är. Jag tänker iaf vara sjukt het, för ryktet säger att det bara kommer äldre killar. Me like. Dock är jag inte lika exalterad över detta som innan resan för... Nej, skit samma. Det hör inte hit.


Det är en anna grej som jag stör mig på hos mig själv. Min jävla hjärna som överanalyserar, grubblar och ältar. För att inte tala om förstorar upp allting. Jag är så otroligt naiv. OCh mitt hjärna är alldelles för lättberört. Inte konstigt att jag inte lyckas frånga någon. Jag har desperat stämplad i pannan. Eller inte riktigt. Men nästan. Jag borde inte behöva ha någon som bekräftar mig, det är alldelles för sårbart. Jag vill inte lämna ut mig till en preson som kan stampa och kliva över mig.  

Nu är det dags att bli seriös. Både bokstavligen och bildligt talat. Det får nog börja med en dusch, ja, det låter bra.

Av Matilda - 25 oktober 2009 10:14

Nu är jag hemma igen. Det suger. När vi åkte från malis var det 25 grader och sol, på arlanda var det 6 grader och regn. Jag saknar allt! Gå runt och kolla saker på dagarna, gör iordning sig på kvällen och gå ut och äta. Dessutom vande jag mig vid närhet, och det ör jag utan nu. Aja, nu är det som det är. Jag hade skitkul.

Av Matilda - 18 oktober 2009 10:02

Bara två timmar tills vi drar mot arlanda :O Jag kan för övrigt rapportera att jag har jävligt ont i halsen. Jag visste att svininfluensan skulle drabba mig. Hej hopp, jag kommer dö. Det ska dessutom regna på mallis, men det är iaf bättre än att vara hemma och ha ångest över matte d provet som jag missar *happyface*

Av Matilda - 17 oktober 2009 18:48

Jag har resfeber. Dessutom gjorde jag misstaget att prova massa sommarkläder. Jag ska aldrig mer äta! Åtgärder bör tas snarast!. Det är inte ens roligt. Snacka överhäng. BLÄ. USCH. Aja, nog om det.

Sen har jag ångest över vikten. Känns som om min väska väger 20kg, TOM. Men pappa säger att jag sjåpar mig, så om jag måste betala övervikt ska jag glatt langa över räkningen till honom :)

När jag sedn kommer hem hoppas jag att jag fått mejl om att jag har fått jobb. Det skule sitta bra. För övrigt tänker jag icke äta på resan, spara pengar till annat :) Frukosten är redan betelad, så det fr bli frulle och middag för mig :) Hoppas det är mycket sol, så att håret blir fint och min hy blir brownie. Bäst att inte oppas på ngt alls.

Av Matilda - 17 oktober 2009 17:05

Sitter och laddar massa musik till min ipod, det är das för lite byte av musik nu. Hittar några riktiga go'bitar :)

Nu ska jag börja packa, dagen har ägnats åt...massa meningslösa saker, men så blir det iaf.

Vidare har jag upptäckt att jag har förträngt vissa saker, och försökt ersätta dom. Det går inte, vem fan försöker jag lura?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards