Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

Kronor.Pund.Euros.Dollar.Rupees.Peso.Franc.Yen.Lat
.Rubel.Rand.Bath.

Av Matilda - 23 februari 2010 20:23

Det finns ett strot mysterium för mig. Vart får folk sina pengar ifrån? Alltså visst, har man en stenrik pappa förstår jag, är man VD förstår jag, jobbar man lite extra förstår jag om man får några tudenlappar. Men liksom vanliga svenssons som har mycket pengar? Lånade pengar? Är det hållbart, ännu intressantare, hur går banken med på det?

OCh jag har kompisar/bekanta utan rika föräldrar och utan jobb, som iallafall har råd att gå ut hela helgerna? HOW IS THIS POSSIBLE?

Mina föräldrar är väl medelsvensson I guess, men liksom, många men sämre jobb än dem åker på både sol- och vintersemester. HUR FUNGERAR DET? Dricker dom mindre mjölk? Äter dom ingenting? Skattefusk? Drar momsen på företaget?

Vilket leder till nästa fråga. Blir man lycklig av pengar. Nja, alltså jag blir ju lycklig av att shoppa. Men då är det mer lycka baserat på fina saker. Eller vad är det för jävla bullshit. Klart man blir. Eller rättare sagt, man kan ta fler motgångar så länge man har det bekvämt och kan göra vad man vill utan att vända på slantarna. Cash is king?

Dock mår jag illa av folk som skryter med pengar. Jag missunnar inte någon som jobbat ihop sina pengar själv, men det är ingenting man skryter med. Världen är pengarkåt som det är. Jag menar, hur många av oss har förmåga att underhålla sig med någoting som inte kostar pengar? Hur många hobbies finns det som inte kostar pengar? Kan vi över huvudtaget roa oss utan pengar?

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 30 augusti 2010 20:32

från och med nu får jag lova att hänvisa envisa läsare till http://matildahelgeson.myshowroom.se/ :) ...

Av Matilda - 30 augusti 2010 19:48

Jag däckade två timmar. det är inte okej! Jag började med en halvtimme och väckning med mobilen. Men det blev två jävla timmar. Men okej, jag är sjuk och har återhämtat mig dåligt. dessutom blir jag trött när jag får pngest ivland. så. Hej jag kommer...

Av Matilda - 29 augusti 2010 20:55


   Darin har räddat livet på mig .9 eller nästan iaf. Men bra musik är det!   GO BJÖRKLUND GO!! ...

Av Matilda - 29 augusti 2010 19:27

har tillbringat helgen hos mormor. kände mig sjuk i torsdags men pallrade mig ändå upp till jobbet på fredagen. efter det har jag mått piss. Men nu börjar det bli bättre. Har i stort sett sovit hela helgen. Så skönt. Inga drömmar, ingenting. Bara sva...

Av Matilda - 24 augusti 2010 16:25

Har jobbat idag och såklart börjar det regna när jag ska cykla hem. Fick jobb imorgon och hela nästa vecka så jag är nöjd :) visst ´är det skönt att vara hemma och hinna träna mkt, men det hjälper inte mitt ha begär. dessvärre blir det skit med min k...

Ovido - Quiz & Flashcards