Alla inlägg under november 2009

Av Matilda - 11 november 2009 15:40

Jag håller på att skriva ett tal om relationer. Ska skriva om mina syskon. Men sen när jag börjar tänka efter på andra personer i min omgivning som betyder mycket blir jag så gråtmild. Det är fan inte många personer som finns där villkorslöst, som inte förväntar sig nåpgot eller vill ha ut någonting av din vänskap. Vänskap är bland det finaste som finns. Äkta alltså. Det finns alldelles för många personer som är snälla, men som inte skulle tveka en sekund att göra dig illa om dom kunde. Och det kan dom. för att erkänna någon som sin vän är att lämna ute sig själv, att vara naken. Och det gör ont att bli sårad. Men vänskap är så viktig, att vi alla är villiga att ta den chansen.

Jag har tur som har ett par såna personer. Ni vet vilka ni är.

Av Matilda - 11 november 2009 09:57

Det här är ingen bra dag. Det är en nere dag. En dag då jag borde krypa tillbaka ner i sängen och dra täcket över huvudet. Men jag antar att den del av att bli vuxen är att inte göra det, utan att göra det man ska. Tur att jag har min ipod. Musik är aldrig fel. Aldrig svårtolkad. Aldrig förvirrande. Den är tröstande. Och uppmuntrande.

Av Matilda - 11 november 2009 08:52

Börjar inte förens halv ett idag, mycket skönt. Ska verkligen ta tag i och skriva klart mitt tal.

I går kväll var mysig, men jag var sjukt trött. Fattar inte. Men det är nog för att jag ligger ner och kollar på film. Dessutom har jag favoritveckan, inte. Imorse trodde jag att jag höll på att förblöda typ. det enda positiva är att om det blöder mycket går det över snabbare, eller jag intalar mig det iallafall, hur fan ska man stå ut annars? Aja, den här informationen kanske är halvmysig för er.

Imorgon ska jag prata inför hela spanska nivå 4, känns stabilt. Jag vet iallafall vad jag ska prata om.


Av Matilda - 10 november 2009 19:12

Jag hade lovat mig själv att skriva klart mitt tal till svenskan idag...hm...har jag gjort det? Nej. Men jag har börjat (a) Men jag har skrivit manus till föredraget om Mallisresan på spanska, och gjort min rättskunskap "läxa". Det är iallafall någonting :)

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan susa iväg till Ksängen. Mys :)

Annars är jag väldigt avis på en kompis som ska åka till Afrika och chilla runt i 6veckor. Fett coolt tycker lilla jag som sitter i skolan ;)

Jag älskar min B :) Hon är cool hon med. Faktiskt coolast när jag tänker efter :) Hon är typ den enda människan jag aldrig vill slå ihjälp. Inte E heller. E är också cool. Och en underbar människa, och stark. Inte bokstavligt menat :). Aja, två fina människor är ju inte illa pinkat om jag får säga det själv, med tanke på utbudet.

Av Matilda - 10 november 2009 11:41

Hemma efter två mycket ansträngande lektioner. Resten av dagen ska ägnas åt plugg. Kvällen vill jag spendera.....någonannanstans. Eller i sängen med vänner. Svårt val. Har grymt ont i magen och suktas ständigt av chokladen som ligger i kylskåpet.

Av Matilda - 9 november 2009 22:26

Jag har fått d att fladdra till helt av mig själv.

Av Matilda - 9 november 2009 20:47

Kul att jag precis hittade e låt jag letat mig blodig efter ;) Tankar fett med bra musik till min ipod. Känns stabilt.

Jag behöver inte dig

Av Matilda - 9 november 2009 20:23

Jag får ett jävla damputbrott snart. Jag fattar ingenting. Och blir så jävla fustrerad. Men, jag kommer klara mig ur det här mer huvudet högt. Jag tänker fan inte tycka synd om mig själv som vanligt. Nej.

Nu ska jag plugga

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards