Alla inlägg under november 2009

Av Matilda - 6 november 2009 12:10

Min helg började 9.25 imorse :) Mycket nöje.

Kvällen blir jobbig. har lite mycket att välja mellan. Iochför sig brukar det vara då det slutar med att jag gör ingenting. Jag kan inte klyva mig i flera bitar, även om jag skulle vilja. Jag vill vara men flera männiksor på en gång. Och det betyder inte att någon kommer i andra hand. Eller att jag väljer bort någon.


Fast jag borde inte säga någnting egentligen. jag hatar också känslan av att känna sig bortvald. Min allra värsta skräck är att bli bortvald, ersatt. ersatt är det värsta ord som finns. Det ger sån fruktansvärd ångest att det inte går att beskriva. När jag var mindre, och mer hästintresserad levde jag hela tiden med rädslan att bli ersatt av någon bättre, äldre, snyggare eller rikare. För det är sån konkurrens i stall att ni som inte testat på det omöjligt kan veta.

Den är rädlan gör att jag blir konstig ibland. Det gör att jag får prestationsångest. Det återspeglas i allt.Det ogiska delen av min hjärna säger åt mig att det helt enkelt inte går att vara bäst, att vara älskad av alla och främst i allas hjärtan. Man tycker ju att jag borde lärt mig det sedan barnsben, eftersom jag har både ett och två syskon. Men icke. Kanske alla förstabarn har den här rädslan, mer eller mindre. För det pratas ju ofta om att de äldsta syskonen oftast är ledartyper som mäter sitt värde i sina prestationer. Det kanske beror på rädsla för att bli bortbytt och mindre värd att älska?

Det har faktiskt blivit värre. När jag var liten kunde jag rida mer, ansträga mig mer, jobba lite hårdare och lite snabbare för att dämpa ångesten. Nu ligger fokus i vad andra männiksor tycker om mig, vilket inte är någonting jag kan påverka. Visst, jag kan förställa mig, men innerst inne vet jag ju att det då är något fantasifoster som dom tycker om. Nu är det inte rädslan för att bli ersatt av någon skickligare, nej nu är det rädslan för att bli ersatt av någon smalare, snyggare med status. Och nu menar jag inte att ni ska ta allt bokstavligen. Visst, alla byter vi kompisar, personlighet och pojkvänner. Men det gör ont att bli ersatt.

Av Matilda - 5 november 2009 19:51

Jag är ett stort fan av konspirationsteorier. Jag brukar googla sånt. Nu vill jag läsaom sanningsrörelsen, men det finns INGENTING. Jag måste komma ihåg att se kalla fakta på söndag som handlar om det.

Av Matilda - 5 november 2009 19:30

suck, jag har verkligen inte gjort någonting vettigt alls den här eftermiddagen. Låg och slöade, sen åkte jag och mamma till Bålsta och köpte lite skit till pappsen. Det är ju fars dag på söndag, så jag har köpt en skjorta och slips. Originelt, jag vet. Men det är ju tanken som räknas aiight? ;)

Jag är väldigt shoppingsugen. Var hos min kompis igår, och han hade shoppat massa saker. Jag vill också!

Nu sitter jag och hoppas på att mammas pojkar ska börja snart, mitt nuvarande favoritprogram ;) Synd att ingen av "pojkarna" är speciellt läckra, men smaken är som baken. Och jag vet vems bak jag håller på att falla för hehe.

Dessutom undrar jag varför ingen kan uppfinna choklad som man inte blir tjock eller finnig av. Jag är så sjuuuukt godissugen hela tiden. Det är inte bra. det är inte hållbart. Men som sagt, det finns piller för det mesta. På tag om piller, så behöver jag ta mig en tur och införskaffa andra piller också. Hehe. Hoppet lever kvar. Nog om det..


Av Matilda - 5 november 2009 16:10

Ja, den här låten går heeela tiden i min ipod. Ni har säkert hört den engelska verisionen, men den här är sjukt mycket bättre. Lyssna på refrängen. Hon har så vacker röst! Hela hon är vacker när jag tänker efter ;)

http://www.youtube.com/watch?v=bu1fTELGpZg

Det funkade inte att kopiera klippet från youtube. Aja det är iallafall she wolf med Shakira. På spanska heter det la loba.

Saknar.

Av Matilda - 5 november 2009 10:00

Sitter och kollar på film. Faktiskt väldigt skönt att börja dagen så. Idag har jag bara en lektion mellan 12 och 13 typ. Jag ska faktiskt gå på den :P Typ den enda kursen som jag faktiskt tycker om. Och jag missade inledningen på förra området, så idag vill jag hänga med ordentligt från början. Ikväll ska jag nog börja fundera på mitt tal som jag ska hålla om en vecka. Jag är aldrig ute i god tid, så det kanske är dags att bryta den trenden? Dessutom måste jag plugga spanska, jag brukar alltid hoppa över dom läxorna, och då får man inget mvg.

Gårdagen (kvällen...natten) var iallafall mysig. Var hemma runt 12.

Har lite bloggtorka just nu. Vet inte riktigt vad jag ska skrivaom. Hur kul är det gentligen att läsa om min trista och enformiga vardag? ;)

Av Matilda - 4 november 2009 19:42

Rubriken talar ganska tydligt för min situation, övriga kommentarer är att betrakta som överflödiga :)

Av Matilda - 4 november 2009 19:16

Det blir nog ensamkväll för mig. Aja, skitsamma. Life goes on.

E antydde något om att vi ska ha en riktig tjejkväll i helgen. Haha. Det innebär hårfärgning för fulla muggar ;) Hon har kommit på att det inte är en garanti att få håret bra färgat trots frisör, alltså kan man göra det hemma. Det blir lika, bara den lilla lilla detaljen att det kostar mycket mindre att färga hemma. Bara för att jag säger det kommer hon väl sluta med grönt hår eller nått :P

Av Matilda - 4 november 2009 15:53

Sitter och gör ingenting. Ska tydligen på någon slags utbildning i slutet av månaden, som handlar om lekar för barn. Kan ju vara trevligt, och någonting bra att skriva i sitt cv.

För övrigt hoppas jag att kvällen kommer sluta hos min babe (HAHAHAHAHAHAHAHA) eller vad det nu är. Min kompis :)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards