Alla inlägg under februari 2010

Av Matilda - 23 februari 2010 19:53

 

Jag måste nog be min lillebror ladda ner Tomb raider åt mig, den är grym. O kvinnan ovan är sjukt het. Denna bild får mig att aldig mer i livet vilja bli blond. Perfection.

Jag förstår att Megan Fox vill se ut som Angelina.  

Av Matilda - 23 februari 2010 15:31

Sitter och väntar på att B ska sluta, så att vi kan åka hem tillsammans. Visserligen skulle jag kunna åka om en kvart och se top model, men jag har lite att gottgöra :)

Vi kollade på våra framodlade bakterier idag på Biologin, jag mår fortfarande illa. I min grupp hade jag äckligast händer ;) helt klart en tankeställare haha. På jobbet missbrukar jag handsprit..

jag har sjuka komplex över min kropp. Varenda människa jag ser jämför jag med mig själv, och alla är så jävla smala. Jag känner mig som en fet val bredvid  precis varenda människa. Jag vill bara isolerna mig och typ dö. Nej, inte dö kanske. Men ni kanske förstår grejen. BLÄÄ

Om snän kunde försvinna så att jag kan springa och powerwalka.

Aja, nu ska jag göra sista rycket i skolväg för idag.

Av Matilda - 22 februari 2010 18:51

Jag håller på och förstör för mig själv. Jag vet att jag kan vara lynnig ibland (läs bitchig) men det är inte personligt riktat, även om det mer än en gång går ut över dig. Jag har sagt det så många gånger, men det är bara för att du betyder så mycket för mig att jag inte riktigt vet hur jag ska hantera det. Jag är rädd att du ska välja bort mig för någon snyggare, smartare och roligare person. Jag hoppas du förstår och kan förlåta det. Jag behandlar dig inte ens hälften så bra som du förtjänar, och det gör ont. Jag ska bättra mig, och jag hoppas att du orkar stå ut med mig under tiden. Jag älskar dig mest <3

Av Matilda - 22 februari 2010 18:44

Nu har jag tagit igen det jag inte orkade göra under dagen i skolväg. Nu blir det fri lek en stund, tills det är dags att börja tänka över vad jag ska säga på spanskan där vi ska ha "jobbintervjuer". Tydligen har vi något svenska tal som ska hållas snart, men det tar jag tag i senare i veckan. Sedan måste jag börja på min jämförelse mellan ryssland/sovjet, kina och usa. Spännande, verkligen.

Min förkylning är påväg mot det bättre, och jag är inställd på träning på onsdag.

Fick även lite jobbtider för sportlovet, det visade sig att jag ska jobba 14 timmar på måndagen (två olika jobb). Kan ju bli lite småjobbigt kanske :)

Av Matilda - 22 februari 2010 14:05

JAg ångrar mig väldigt mycket över att jag inte stannade hemma ida. Pissigt och kallt är det, och jag har inte gjort någonting vettigt =plugg ikväll. Men att sitta hemma vid datorn är inte samma sak som i skolan. Jag pluggar hellre ikväll.

Jag försökte även flirta lite så att jag kan få följa med till turkiet i två veckor. Tyvär tror jag inte att den andra parten i samtalet var lika seriös som jag. Jag försökte ta fram mina finatse egenskaper och sälja mig själv, men det gick sisådär. Eller han var mycket positiv till en privat vattenflaskebärare, men det kan nog bli svårt iaf ;) Jag kan till och med säkna mig till nivån att jag kan tvätta äckliga och svettiga träningskläder

Av Matilda - 21 februari 2010 19:26

Det här är helt sjukt. Jag försåtr inte mina känslor för dig. Du har sårat mig mer än någon annan människa, och ändå kan jag inte släppa dig. Ibland slutar jag tänka på dig helt, men att stöta på dig varje dag gör det svårt. Allting går i perioder. Jag är så naiv som låter fantasin rinna iäg vid minsta uppmuntran, för att sedan komma tillbaka till verkligheten av en örfil. När verkligheten kommer ikapp. Jag drömmer om dig ofta, alltfr ofta. Det är sådana nätter jag aldig vill vakna igen.

Av Matilda - 20 februari 2010 22:45

Körde preic hem B i snöstormen. Mindre trevligt. Vi somnade i varsin ände av sängen innan halv tio. Coolt, verkligen. Vi är riktiga partypinglor. Så fort jag mår bättre och snön försvinner har jag mycket att ta igen. Men nu är det mest ett apatiskt tillstånd.

Jag vill se shutter island, den verkar cool, o leo dicaprio har än så länge inte gjort en dålig film.

Jag har ätit för mycket chips. Jag fattar inte vad mitt fel är. Jag vill bli smal, jag vill inte äta massa skit, och ändå gör jag det. Vart logger logiken i det? Är det helt fel i mitt huvud?....svar ja :)

Jag är iallafall fin i håret :) och jag hoppas på lite lön snart så att tröjan kan bli min.


P.S jag saknar min bästa vän.

Av Matilda - 20 februari 2010 17:14

Vaknade upp och bleb besivek direkt när jag upptäckte att min förkylning icke blivit bättre = ingen träning. Låg i sängen och åt frukost medan jag tittade på Sherlock Holmes (3e gången den här veckan, apbra film :) ) och hade det allmännt slappt. Sedan blev det en tripp till Kista. Klippte håret så nu är det fint igen, bort med alla slitna toppar. Sedan blev det snokande i affärer. Mamma hittade ett par stövlar. Jag förälskade mig i en tröja på H&M sonia rykiel, den var rosa kortärmad med en krona och strass på. Superduper söt. Dock bestämde jag mig för att vänta med att slå till. Så vi strosade vidare. Till Monki. Där blev det fundande utan dess like. Jag hade bestämt mig för att köpa den svarta sammetsklänningen som jag spanat på x antal gånger. Tror ni inte att den är på 75% rabatt :D Halleluja, detta är min religion (om ni inte går i min klass fattar ni inte vad jag snackar om) snodde snabbt åt mig en och rusade till provrummet. Underbart, satt som en smäck...dock får jag dra in magen lite för att inte se så bullformad ut, men sånt är livet. Skinsnygg urringning. Sedan fick jag med mig en t-shirt och ett didem. Allt detta samt en tröja till mamma för ingenting. Skuttade ut ur afären lycklig och glad. Enda tills jag kom tillbaka till H&M för att fira mina fynd med den rosa tröjan. Tror ni att det fanns en endaste tröja kvar? Nix. En aning dyster traskade jag vidare. Sedan blev det lunch, två mezetallrikar delat på tre. Goodie! Dock lite mycket röror i förhållande till maten. Men gott var det!

Sedan lite mer spanande, och iväg till IKEA. Där blev det inköp i form av kudde,servetter (mamma köper ALLTID servetter på IKEA, vi skulle kunna kallas familjen servett) samt lite annat krimskrams. Nu är alla kläder upphängda i garderoben, mjukiskläder och sockar är så och jag tar mig själv i huvudet stup i kvarten för att känna på mitt lena hår.

Brasan är tänd, jag har gjort varm chocklad med ostmackor och är tämligen nöjd med min tillvaro för stunden.

  

Bjuder på en bild från h&m's hemsida. Jag ångrar mig som sjutton att jag inte slog till. Och den kommer ändå inte till sin rätta på bilden.


Ovido - Quiz & Flashcards