Alla inlägg under februari 2010

Av Matilda - 14 februari 2010 10:52

HAr precis kollat mina tillgångar. Det ser bra ut.

Nästa veca blir lugn. JObb och träning. Satsar 5 dagar, funkar förhoppningsvis.

Jag har ingenting vettigt at skriva.

Av Matilda - 13 februari 2010 20:28

Jahopp, jag känner mig övergiven. nej föresten, det är inte en känsla. Jag ÄR övergiven.

Fick lite damp igår. Jag hatar när folk skämtar bort mina problem. Och inte förstår mig.

Jag har ont i halsen. Träningen i morse gjorde det inte direkt bättre. Ska gå och koka te.

Av Matilda - 12 februari 2010 20:25

Det är officiellt. Jag har en ny crush.   

Paul Wesley, Stefan Salvatore i Vampire diaries.

Enligt min personliga åsikt är det såhär edward cullen borde ha sett ut i filmerna!

Robert Pattinson är inte snygg. Vissta, han är modellsnygg. Men inte vampyr snygg. Det är däremot mr. Wesley

Jag smälter sakta..:)

Tydligen är vampyrer på tapeten.

Twilight- besvikelse

True Blood- heta skådespelare, men konstig historia, lite too much

Vampire diaries- Inget negativt än så länge ;)

NU ska jag kolla vidare

Av Matilda - 12 februari 2010 19:58

Underbaraste underbara människor som har kommit på att tv-program ska finnas att tillgå på internet. Tränade så att jag missade vampire diaries och jag missade paradise hotel pga av plugg. Detta ska n

min kväll bestå av :)

Av Matilda - 12 februari 2010 19:22

Det är inte lätt att må bra hela tiden. Det är lätt att sätta upp en fasad och le fast det gör ont. Jag har väldigt höga krav på mig själv, det är så jag är. Jag är sällan nöjd.


Men sedan finns det människor som är så otroligt fina och omtänksama. Igår satt jag och halvgrinade (överdrivet!) för mina stackars klasskompisar om hur mkt jag hatar alla hjärtans dag och hur överskattat det är. Tror ni inte att min kompis har köpt choklad mig. Jag blev jätterörd. Inte för själva saken, men för att han har tänkt till på mig utan anledning. Sådana saker är så gulliga när det är otippat.


Idag har jag jobbat lite på eftermiddagen. Det gick finfint :) skönt med lite timmar.

NU sitter jag och försöker bota min förkylning med godis, thaimat och te. Ska hämta pappa cirkus halv ett i natt. Imorgon blir det träning :)

Helgen består av massa plugg. Kul liv? Nej, men jag vet vad jag vill. Sprit och minnesluckor eller en karriär om tio år? Karriär alla gånger.

Tio år...då är jag nästan 29år...Då pluggar jag förmodligen fortfarande. Sedan har jag inte riktigt klart för mig om jag är gift med en fotbollsspelare eller revisor. HAHA. Ingen av dom är mest sannolikt ;)


Av Matilda - 11 februari 2010 20:57

Det är officiellt, jag fungerar inte om jag inte får träna. Galet jobbigt, men skönt som sjutton :)

På väg hem smsade min favorit chef (eller hon är inte chef, men det är hon som fixar när det behövs extrapersonal) och ville att jag skulle jobba. Så efter provet blir det bara att gasa dit. Bäst att passa på när det behövs och när jag har tillgång till bil så att jag blir lite flexibel. HIstoria lektionen är iallafall så sjukt tråkig och har väldigs håltimme. Det blev lite cash istället, och så får jag träffa mina favoritbarn :) Jag är egentligen ingen genuin barnperson, men man fäster sig snabbt vid dem iallafall. Dom som säger annat har bara ingen erfarenhet. 

Nu blir det plugg inför provet imorgon.

Chao

Av Matilda - 11 februari 2010 16:03

Den här veckan har det gått neråt. Har ätit massa onödigt skit och förmodligen blir det bara tre träningar den här veckan. Inte bra.

Från och med nu blir det frukost (fiberhavregrynsgröt m russin) Lunch (minska kolhydrater) mellanmål (lågkalorieyoghurt med sockerfri müsli eller knäckebröd med skinka) middag (like kolhydrater) Allting imellan får bestå av frukt. Inget kvällsätande. Därmed basta. Träning fyra dagar i veckan tills temperaturen ligger på plus. Då blir det spring och promenader också.


Skolan går lite bättre, ibland. PRESTATIONSÅNGEST.

Jobb går mer än bra :) Cash is king

Kärlek...mest lek.

Av Matilda - 8 februari 2010 14:40

Skoldagen är snart över. Bara en lektion kvar. Sedan blir det gas hem till top model, sedan stenhårt plugg till nio då det är fri lek resterande tid av kvällen. Imorgon ska jag jobba.

Fick en mkt väldoftande parfym av E från Victoria's secret. ME LIKE :D

Skönt att hon är där hon ska vara, hemma i Sverige :D även om hon själv inte tycker det är lika roligt ;) Brun är hon också, skitungen :D

P.S Har träningsvärk så det skricker om det...stel i hela kroppen, me LIKE :D

Ovido - Quiz & Flashcards