Alla inlägg den 11 september 2009

Av Matilda - 11 september 2009 19:55
Jag har hört att du träffat nånJag har hört att hon är allt jag inte varOch jag hör att du är säker nu, jag vaknar med den tanken varje dagOch jag hör att hon är den rätteJa dom säger att du verkligen menar detOch jag hatar att jag älskar digOch jag älskar dig så mycket att jag hatar migOch jag skäms för att be och jag skäms för att gråtaMitt hjärta är ditt att förstöra, låt din vän få vetaOch jag skäms för att säga att du är kvar i migSkratta åt det, för då kommer jag kanske över detHur kunde du falla när hon sa, jag älskar dig, jag älskar dig så mycket att jag hatar migMina vänner säger: "Vakna uppOch sluta tänk på det"Men vad vet dom? Nu är nån annan än jag närmareLivet innan det kunde jag, utan och innanJag kunde haft det så för alltidMen jag föll för dig och du förtjänade en nominering för rollen du speladeDet kommer alltid finnas en hand för dig nånstansDu kan sluta dina ögon och aldrig känna dig ensamOch alla vill väl ha dig nuDom har ju väntat på det härOch jag hatar att jag älskar digOch jag älskar dig så mycket att jag hatar migDet var en gång, det var en festOch jag gick med nån för han påminde om digMen sen kom gryningen, jag reste mig, gick ut genom dörrenOch jag gick genom den tidiga morgonenDen rena, tidiga morgonenOch jag visste inte varför jag gjorde såÅh, jag visste inte varförHåkan Hellströms vackra vacka sång. Den stämmer så bra. Det gör ont att älska. Det är outhärdligt att älska någon som inte älskar dig tillbaka.
Man kan inte välja åt sitt hjärta, för det gör som det vill. 
Av Matilda - 11 september 2009 16:20

Duktig som jag är åker jag till skolan fredag eftermiddag för att ha en lektion. Tror ni då inte att vi iallafall har eget arbete? Och lektionen består av att vi sitter vid varsin dator och letar fakta medans läraren går runt. Jag börjar undra om vi går i trean eller trean i grundskolan. Vår förra lärare var super. Eller jag var rädd för henne, men det gjorde bara att jag presterade på topp hela tiden, och verkligen försökte. Nu känner jag mig bara matt. Vår nya lärare verkar inte kunna någonting alls. Aja, nog om det :)

Min snälla pappa kommer snart och hämtar mig, och sen ska vi åka och handla massa goda saker. Blir en mysig hemmakväll, orkar inte engagera mig i någonting. Dessutom ska jag fixa med lite saker, som jag skjutit upp alltför länge. Utekvällar är roliga, om man ser till att ha lite tråkigt emellanåt :)

Tog en tripp ner till Syon också, det var så länge sen jag strulade med schemat att jag tänkte göra det idag hihi. Nä men aktiekunskapen suger, så jag ska läsa webbdesign istället. Jag känner att jag kommer längre och längre bort från en juristutbildning för var dag som går. Men det ska gå, på något sätt. Annars får jag hitta på någonting annat och vara bitter resten av livet för att jag inte valde sam istället för natur. Men som sagt, det måste gå.

När jag ändå filosoferar runt min framtid så är jag väldigt sugen på att dra iväg till Australien och jobba. Har varit det länge nu. JAg vill jobba på en ranch mitt ute i ingenstang, och tänk vilken rolig engelska jag kommer prata sen. Mamma tycker att jag ska åka till Spanien istället och använda spanskan, men jag vill vill vill till Australien. Grymt coolt.

Blev ett konstigt ordbajsande inlägg, men jag skriver i bloggen för min egen skull, så ni får läsa eller hoppa över :)


Av Matilda - 11 september 2009 16:20

Duktig som jag är åker jag till skolan fredag eftermiddag för att ha en lektion. Tror ni då inte att vi iallafall har eget arbete? Och lektionen består av att vi sitter vid varsin dator och letar fakta medans läraren går runt. Jag börjar undra om vi går i trean eller trean i grundskolan. Vår förra lärare var super. Eller jag var rädd för henne, men det gjorde bara att jag presterade på topp hela tiden, och verkligen försökte. Nu känner jag mig bara matt. Vår nya lärare verkar inte kunna någonting alls. Aja, nog om det :)

Min snälla pappa kommer snart och hämtar mig, och sen ska vi åka och handla massa goda saker. Blir en mysig hemmakväll, orkar inte engagera mig i någonting. Dessutom ska jag fixa med lite saker, som jag skjutit upp alltför länge. Utekvällar är roliga, om man ser till att ha lite tråkigt emellanåt :)

Tog en tripp ner till Syon också, det var så länge sen jag strulade med schemat att jag tänkte göra det idag hihi. Nä men aktiekunskapen suger, så jag ska läsa webbdesign istället. Jag känner att jag kommer längre och längre bort från en juristutbildning för var dag som går. Men det ska gå, på något sätt. Annars får jag hitta på någonting annat och vara bitter resten av livet för att jag inte valde sam istället för natur. Men som sagt, det måste gå.

När jag ändå filosoferar runt min framtid så är jag väldigt sugen på att dra iväg till Australien och jobba. Har varit det länge nu. JAg vill jobba på en ranch mitt ute i ingenstang, och tänk vilken rolig engelska jag kommer prata sen. Mamma tycker att jag ska åka till Spanien istället och använda spanskan, men jag vill vill vill till Australien. Grymt coolt.

Blev ett konstigt ordbajsande inlägg, men jag skriver i bloggen för min egen skull, så ni får läsa eller hoppa över :)


Av Matilda - 11 september 2009 16:20

Duktig som jag är åker jag till skolan fredag eftermiddag för att ha en lektion. Tror ni då inte att vi iallafall har eget arbete? Och lektionen består av att vi sitter vid varsin dator och letar fakta medans läraren går runt. Jag börjar undra om vi går i trean eller trean i grundskolan. Vår förra lärare var super. Eller jag var rädd för henne, men det gjorde bara att jag presterade på topp hela tiden, och verkligen försökte. Nu känner jag mig bara matt. Vår nya lärare verkar inte kunna någonting alls. Aja, nog om det :)

Min snälla pappa kommer snart och hämtar mig, och sen ska vi åka och handla massa goda saker. Blir en mysig hemmakväll, orkar inte engagera mig i någonting. Dessutom ska jag fixa med lite saker, som jag skjutit upp alltför länge. Utekvällar är roliga, om man ser till att ha lite tråkigt emellanåt :)

Tog en tripp ner till Syon också, det var så länge sen jag strulade med schemat att jag tänkte göra det idag hihi. Nä men aktiekunskapen suger, så jag ska läsa webbdesign istället. Jag känner att jag kommer längre och längre bort från en juristutbildning för var dag som går. Men det ska gå, på något sätt. Annars får jag hitta på någonting annat och vara bitter resten av livet för att jag inte valde sam istället för natur. Men som sagt, det måste gå.

När jag ändå filosoferar runt min framtid så är jag väldigt sugen på att dra iväg till Australien och jobba. Har varit det länge nu. JAg vill jobba på en ranch mitt ute i ingenstang, och tänk vilken rolig engelska jag kommer prata sen. Mamma tycker att jag ska åka till Spanien istället och använda spanskan, men jag vill vill vill till Australien. Grymt coolt.

Blev ett konstigt ordbajsande inlägg, men jag skriver i bloggen för min egen skull, så ni får läsa eller hoppa över :)


Av Matilda - 11 september 2009 11:33

Den här bloggsidan har spunk. Igår kom jag inte in, igen!

Aja solen skiner, det är fredag och jag känner mer helt enkelt på topp rent allmänt. Det känns bra nu! OCh det är en skön känsla :)

Vid ett tiden ska jag bege mig till skolan och ha historia i en timme, sen är det helg på riktigt.

xoxo

Ovido - Quiz & Flashcards