Alla inlägg den 23 september 2009

Av Matilda - 23 september 2009 14:34

Jag har tillbringat hela förmiddagen på Tingsrätten i Sthlm. Jag är helt taget :D JAg har hittat vad jag vill göra när jag blir stor.Ganska länge har jag haft en aning, men nu vet jag. Jag har varit omgiven av proffs som ser till att människor får sina straff och ta sitt ansvar. Dagens rättegång var ett brottsmål ang grov stöld(inbrott) narkotikainnehav, samt olovlig körning vid flertalet tillfällen. Det var rktigt intressant, sedan var åklagaren inte helt illa. Han var dessutom bäst, utslaget blev nästan på pricken det han ansåg. Coolt som fan :)

Om jag inte lyckas bli advokat(vilket jag SKA, på ett eller annat sätt) så ska jag gifta mig med en advokat. Det ska jag i vilket fall som helst. Intelligenta och påläsa män är sexiga. :)

Ovido - Quiz & Flashcards