Alla inlägg den 28 september 2009

Av Matilda - 28 september 2009 19:25

Så, en kort promenad senare...Gick en bit innan jag kom på 1, det är jävligt mörkt, jag är svartklädd utan reflexer. 2. det regnar

Aja, allt är bättre än ingenting :)Dessutom har jag kommit underfund med att så fort jag mår dåligt ska jag träna. Det lättar upp.

Nu ska jag gå emot mig själv och skriva om Anna Anka. Jag har lovat mig själv att inte skriva massa flummigt den här gången, utan ge er stackars läsare ett seriöst inlägg som faktiskt går att läsa utan att bli förvirrad. Eller ja, jag kan ju försöka ;)

För det första så är det pinsamt att vi orkar hetsa upp oss över en enda människa! Det så typiskt otroligt svenskt. Alla hetsar upp sig över hennes stenålderskvinnosyn. Nog finns det värre saker som händer i världen? Jag menar, orka bry sig såpass mycket om henne, när kvinnor utnyttjas sexuellt för att överleva i fattiga länder som Afrika?. Men som sagt, vi svenskar måste verkligen förfasas över henne.

Och nu menar jag inte att jag håller med henne på något vis, jag tycker bara att det är fel att hon får så mycket uppmärksamhet.

sen skäms jag nästan över att vara kvinna när hon säger att hon anser att kvinnans plats är i hemmet med uppgiften att ta hand om sin man. Tänk alla dom kvinnor som dött för kampen om rösträtt och rätten till jämnlikhet, och sen har hon mage att skylta med sina åsikter. Hon har ingen som helst erfarenhet av hur det är att leva med inga pengar alls. Bara för att hon råkade sno åt sig en rik man, och får allt serverat. För inte kan man säga att hon gjort sina egna pengar, då hade jag kunnat köpa lite mer av det hon säger.

Hon pratar också väldigt mycket om utseende, och att det är en kvinnas plikt att vara sexig och snygg för sin man. Då undrar jag, är det hon som bestämmer vad som är snyggt? Alla har tack och lov olika smak.

Men samtidigt har hon rätt, är det inte så att de flesta av oss tränar och vill bli smala för att få killar? Värt att tänka på. Summan är iallafall att jag inte förstår all uppståndelse runt henne...


- You said you loved me.

- I still do.

- Then why does it hurt so fucking much?


Nu ska jag plugga rättskunskap. God natt.

Av Matilda - 28 september 2009 17:02

Hemma efter en dag i skolan. Arbete och redovisning, båda låg på oacceptabel nivå. Jag måste verkligen skärpa mig. Kvällen kommer bestå av plugg, prov imorgon, och träning. Kanske belönar mig själv med lite TB, kanske. Skulle även behöva åka till Bålsta och inhandla lite nödvändigheter samt lämna tillbaka böcker.


Någonting är fel. Det gör ont. Jag vet inte om jag ska skrika högt eller gråta. Som tur är lyckas jag tränga undan det långt långt in. Det mesta går att gömma bakom en fasad.

Av Matilda - 28 september 2009 09:30

Sitter i skolan och skriver på mitt historia b arbete. Det går seeeeeeegt. Jag vet vad jag vill få fram, men på något sätt har mina formulerarskillz totaldött över sommaren. Inte bra alls. Det är som om en femåring har skrivit mitt arbete, eller någon från typ fordon. Dock är det inte svenskahar, men det är pinsamt att lämna in skiten. Min lärare kommer tro att jag är efterbliven, eller aa det är jag ju på ett mindre uppebart sätt, men nu kommer jag att bli avslöjad. Jag får väl gråta lite eller något.


Jag har sovit hela helgen, och ändå är jag trött. Vad har jag lärt mig av det? Skippa sömnen, den gör ingen nytta iallafall om den är mer än 7timmar.


Mina inlägg är felstavade och mongoliserade eftersom jag aldrig orkar läsa igenom det jag skrivit. Bara så att ni vet.

Ovido - Quiz & Flashcards