Direktlänk till inlägg 28 september 2009

Funderingar

Av Matilda - 28 september 2009 19:25

Så, en kort promenad senare...Gick en bit innan jag kom på 1, det är jävligt mörkt, jag är svartklädd utan reflexer. 2. det regnar

Aja, allt är bättre än ingenting :)Dessutom har jag kommit underfund med att så fort jag mår dåligt ska jag träna. Det lättar upp.

Nu ska jag gå emot mig själv och skriva om Anna Anka. Jag har lovat mig själv att inte skriva massa flummigt den här gången, utan ge er stackars läsare ett seriöst inlägg som faktiskt går att läsa utan att bli förvirrad. Eller ja, jag kan ju försöka ;)

För det första så är det pinsamt att vi orkar hetsa upp oss över en enda människa! Det så typiskt otroligt svenskt. Alla hetsar upp sig över hennes stenålderskvinnosyn. Nog finns det värre saker som händer i världen? Jag menar, orka bry sig såpass mycket om henne, när kvinnor utnyttjas sexuellt för att överleva i fattiga länder som Afrika?. Men som sagt, vi svenskar måste verkligen förfasas över henne.

Och nu menar jag inte att jag håller med henne på något vis, jag tycker bara att det är fel att hon får så mycket uppmärksamhet.

sen skäms jag nästan över att vara kvinna när hon säger att hon anser att kvinnans plats är i hemmet med uppgiften att ta hand om sin man. Tänk alla dom kvinnor som dött för kampen om rösträtt och rätten till jämnlikhet, och sen har hon mage att skylta med sina åsikter. Hon har ingen som helst erfarenhet av hur det är att leva med inga pengar alls. Bara för att hon råkade sno åt sig en rik man, och får allt serverat. För inte kan man säga att hon gjort sina egna pengar, då hade jag kunnat köpa lite mer av det hon säger.

Hon pratar också väldigt mycket om utseende, och att det är en kvinnas plikt att vara sexig och snygg för sin man. Då undrar jag, är det hon som bestämmer vad som är snyggt? Alla har tack och lov olika smak.

Men samtidigt har hon rätt, är det inte så att de flesta av oss tränar och vill bli smala för att få killar? Värt att tänka på. Summan är iallafall att jag inte förstår all uppståndelse runt henne...


- You said you loved me.

- I still do.

- Then why does it hurt so fucking much?


Nu ska jag plugga rättskunskap. God natt.

 
 
Elin

Elin

29 september 2009 13:18

Halkade in på din blogg och rätt intressant o läsa om vad alla skriver o tycker om den där Anka.. Håller med dig till fullo. Men när hon säger att det är ens plikt att vara sexig o snygg för sin man så har hon ändå väldigt rätt.. och det är väl det enda jag tycker hon haft rätt i. För det är så vanligt att man är snygg när man går in i ett förhållande, men sen väl i förhållandet så slutar båda partnerna göra sig snygga för varann och många går upp i vikt etc etc.. Och jag tror för att behålla passionen i ett förhållande ska man någ se till o försöka vara sexig för sin man o tvärtom.. ville bara säga det :) Ha en toppen dag!

http://karisma.bloggagratis.se

 
Matilda

Matilda

29 september 2009 22:02

Jag håller med dig. Jag tycker också att man ott kan anstränga sig lite för sin partner. Men då ska det vara ömsesidigt. Hur många gånger ser man inte tex en skitsnygg brud med en ful gammal gubbe?

http://matildas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 30 augusti 2010 20:32

från och med nu får jag lova att hänvisa envisa läsare till http://matildahelgeson.myshowroom.se/ :) ...

Av Matilda - 30 augusti 2010 19:48

Jag däckade två timmar. det är inte okej! Jag började med en halvtimme och väckning med mobilen. Men det blev två jävla timmar. Men okej, jag är sjuk och har återhämtat mig dåligt. dessutom blir jag trött när jag får pngest ivland. så. Hej jag kommer...

Av Matilda - 29 augusti 2010 20:55


   Darin har räddat livet på mig .9 eller nästan iaf. Men bra musik är det!   GO BJÖRKLUND GO!! ...

Av Matilda - 29 augusti 2010 19:27

har tillbringat helgen hos mormor. kände mig sjuk i torsdags men pallrade mig ändå upp till jobbet på fredagen. efter det har jag mått piss. Men nu börjar det bli bättre. Har i stort sett sovit hela helgen. Så skönt. Inga drömmar, ingenting. Bara sva...

Av Matilda - 24 augusti 2010 16:25

Har jobbat idag och såklart börjar det regna när jag ska cykla hem. Fick jobb imorgon och hela nästa vecka så jag är nöjd :) visst ´är det skönt att vara hemma och hinna träna mkt, men det hjälper inte mitt ha begär. dessvärre blir det skit med min k...

Ovido - Quiz & Flashcards