Alla inlägg den 2 augusti 2009

PS

Av Matilda - 2 augusti 2009 22:18

Råkade se att jag skrev 42 inlägg förra månaden ;) inte illa haha...man skulle kunna tro att jag inte har ngt liv (a) ;). Sen kollade jag på listan över mest aktiva bloggare. Herre gud! För att klättra upp i toppen skulle jag behöva skriva drygt 70 inlägg...I VECKAN!! Shit, hur orkar folk hitta på ämnen att skriva om. Inte för att mina inlägg är MVG uppsatser direkt, men ändå..

nu börjar filmen igen..

xoxo

Av Matilda - 2 augusti 2009 22:04

En tanke slog mig idag . (eller det är en ständigt återkommande tanke, men det låter bättre att skriva så ;) o hey, jag har ju aldrig haft någonstans att skriva ner det förut).

Det finns väldigt många snygga människor. Alltså nu snackar vi inte söta tjejer, utan heta människor. Dom har verkligen allt. Snygga kläder, overkligt snygga kroppar och har allmännt lätt för allt. Nu kanske det här blir väldigt ytligt, men så blir det ibland. Igår/inatt såg jag en av mänga tjejer som var väldigt snygga. Dom är långa och slanka. Dock tycker inte jag att anorexi-liknande kropp är någonting att skryta med. Nej, det som gör dessa tjejer så snygga är att dom är kurviga men ändå slanka. Och dom har knepet till perfekt make-up, den där som ser så naturlig ut (men i egenskap av tjej, killar vet jag inte hur upplysta dom är, så vet jag att det ligger mycket jobb bakom skapelsen. Det finns inga som föds så perfekta hehe) utan att ha ansträngt sig.

Jag har väldigt svårt att tyka om mig själv, till utseende, vilket jag inte på nått sätt är ensam om. Men jag tror att självbilden ofta är kopplad till ålder och mognad. Under början av min tonårsperiod var det mycket värre, nu kan jag ändå något så när granska mig själv realistiskt, och tycka att jag duger. Men det är så mycket som man skulle vilja ändra. Då undrar jag, hur är det med dom här snygga människorna. Är dom medvetna om sin perfektion? Och vidare, hur mycket tid lägger dom ner på sitt utseende?

Och eftersom jag tycker att min omgivning är så snygg i jämförelse med mig, betyder det att det är likadant för andra? Finns det personer som tycker att jag är snygg?.

Nej men nu blev det väldigt ytligt. Utseende styrs väldigt mycket av självförtroende, därför har jag bestämt mig för att tycka att jag ser bra ut och duger, oavsett vad andra tycker. För egentligen, om man ska gå runt och fundera på vad andra tycker, hur ska det gå? Jag menar, bara i Sverige finns ju en 9 miljoner människor...Det blir jobbigt i längden ;) eller vad säger ni?.

Man träffar alldeles för många människor som man aldrig kommer träffa igen för att bry sig om vad dom ska tycka..

Herre gud vilket långt inlägg :P Sitter och skriver i väntan på att filmen ska börja igen the generals daughter, men bl a John Travolta. Den verkar faktiskt riktigt spännande...

xoxo

Av Matilda - 2 augusti 2009 13:58

Solen skiner och det är underbart ute :) har suttit ute flera timmar och läsa i solen, mkt skönt.

Igår var vi på Cattelin i Gamla stan, och det var både upp och ner. Fram åt 5 tiden imorse var vi hemma hos F och jag slaggade på hennes soffa. Vid halv nio ringde klockan och då var det bara att släpa sig upp och åka hem. Visst, det är väldigt roligt att vara borta, men hemma är alltid bäst. Jag är faktiskt sån att jag föredrar att sova hemma, även om det innebär att jag måste fixa skjutas och så. Det är så skönt att komma hem till sin säng, och tandborste, och kunna såsa omkring på morgonen utan att behöva vara social. Trots bristen på sömn är jag rätt pigg, dessutom drack jag väldigt lite alkohol igår, så någon baksmälla har jag inte :)

För övrigt blev jag väldigt besviken på folk igår. Dom beter sig som 5åringar, vilket är väldigt jobbigt. Och den sociala kompetensen verkar vara ännu mer borta än vanligt...suck.. Nu vet jag vilka jag klarar mig utan.

Mitt hår börjar bli riktigt fint nu :) Färgade ju håret mörkt för ett par dagar sen, och det blev väldigt mycket mörkare än jag räknat med...Men nu börjar det lägga sig lite, solen bleker in snyggt naturliga slingor och glansen i håret börjar komma tillbaka. Jag ska nog vara mörk ett tag nu, det är roligt med variation :) Dessutom kommer jag väl inte ha något hår kvar om jag håller på att bleker det hela tiden :P


Det var allt för en stund, I'II be back babies

xoxo

Ovido - Quiz & Flashcards