Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Matilda - 13 augusti 2009 15:24

Jag behöver uppdatera min garderob lite inför hösten. På önskelistan finns en (fusk)pälsväst, en brun väska(äger bara svarta) lacktights och ett par nya stövlar, bara för att nämna några saker. dessutom undrar jag om någon av er läsare har ett par chanelliknande örhängen som ni antingen vill sälja eller tipsa om vart ni köpt dem?

Toppen på allt detta är att jag ska färga håret mörkare. Har blivit väldigt inspirerad av mörkhåriga skönheter, och det bör testas. Jag menar, det är ju bara att färga tillbaka till ljust om jag inte vill vara mörk. Men jag vill ha bort den ljusa fjortislooken, och se snygg ut utan att se rufsig och skitig ut...haha...hoppas ingen tar illa upp ;) det är absolut inget fel på blondiner, ni vet nog själva vad jag menar..Och om ni inte gör det, vad ska jag göra åt det? Vi lever i ett fritt land med fria åsikter. Sådärja, nu fick jag in lite politik i mitt fina, ytliga inlägg...

xoxo

Av Matilda - 13 augusti 2009 12:41

Jag är en filmmänniska. JAg tycker om filmer, det är ett skönt sätt att koppla av på. Sitter just nu och kollar runt på sidor där dom säljer filmer, för det är ju sjukt dyrt att köpa :O Tacka vet jag piratebay innan ipred-lagen och allt det..

Iallafall så är det några speciella filmer som jag siktat in mig på just nu..

Ivanhoe(1982) med Anthony Andrews som filmens romantiske hjälte. Utspelar sig på 1100-talet. Förutom att det är en klassiskt kärlekshistoria så såg jag den på nyärsdagen när jag var liten. Nu vill jag se den igen ;)

Krig och Fred (2007) filmatisering i fyra delar av Leo Tolstojs klassiska kärleksdrama under det napoleoninvarderade Ryssland. Grymt bra!


Analysen av detta är at jag älskar kärleksfilmer ;) hihi.För er som inte vet det så kan jag avslöja att jag är en riktig romantiker. Och tyvär så verkar jag vara den enda nuförtiden.

Är det någon av er läsare som har några filmtips? :)

xoxo

Ovido - Quiz & Flashcards