Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Matilda - 25 augusti 2009 20:44

Har varit och hämtat lillebror, han var hos sin girlfriend. Det är så otroligt jävla underbart att åka omkring helt själv med musiken dunkandes med bara sina egna tankar som sällskap. Gott folk, om ni inte har körkort, börja övningsköra direkt nu! Det är en så känla av frihet, och man känner sig vuxen. Det är helt klart en milstolpe i livet!

Av Matilda - 25 augusti 2009 18:22

Herre gud säger jag bara. Vilken dag. Vilka lektioner. Vilka lärare. Vilka elever.

Aktiekunskap är ett skittråkig kurs, iaf i början. Läraren började med att prata massa strunt om balansräkning, ekonomisystem och resultaträkning. Ursäkta?! Jag är NV elev, jag hatar ekonomi. Fattar inte hur man frivilligt kan läsa sam-ekonomi. Sen efter det hade jag textkommunikation. Herre gud! Det var ännu värre. Tanken var att jag skulle gå en kurs tillsammans med en mediaklass för att få ihop mina poäng. Det var tre pers där inklusive mig. Mediaelever går på media av en anledning. Dom är efterblivna. Läraren var efterbliven. Jag vill inte göra en skoltidning. End of story.

Det bär av till syon imorgon igen alltså. Hon kommer kräkas på mig ;) å andra sidan är det hennes jobb att göra mig nöjd och få in mig på högskolan, för dit ska jag.

Det var allt för tillfället:)

xoxo

Av Matilda - 25 augusti 2009 11:02

Sitter i skolan och gör ingenting. Mitt schema är helt fucked up och ingenting jag vill läsa fungerar. Nu ska jag tydligen läsa en kurs ihop med en media klass, jag kommer verkligen smälta in bra. INTE. Jag vill bara dra något gammalt över mig. Tur att jag fick körkort igår, annars hade jag ramlat ner alldeles för långt ner i självömkan gropen som just nu känns som en ravin.

Ovido - Quiz & Flashcards