Alla inlägg under september 2009

Av Matilda - 5 september 2009 00:03

Hemma igen. ÄR supertrött, så nu blir det sängen. Ska nog med mamma imorgon på gympa, sedan kanske följa med E till frisören, och på kvällen utgång. Borde klämma in lite plugg....:)


fanfanfan att jag aldrig lär mig? Män kanske uppfann elden, men kvinnor kom definitivt på hur man leker med den.


Av Matilda - 4 september 2009 17:24

Skitväder. Bara för att jag planerade att springa efter skolan så spöregnar det nu. Där får jag för att jag skjuter upp saker. FY!

Kvällen kommer spenderas hos B, med thaimat och film o annat gott. Mer Fredag än så blir det inte :)

Jag har smsat ett flertal gånger med en person jag inte börde göra det med :s Detta kan bara leda till trubbel.


Av Matilda - 4 september 2009 11:05

I wanna do bad things with you.

When you came in the air went out.
And every shadow filled up with doubt.
I don't know who you think you are,
But before the night is through,
I wanna do bad things with you.

I'm the kind to sit up in his room.
Heart sick an' eyes filled up with blue.
I don't know what you've done to me,
But I know this much is true:
I wanna do bad things with you.

When you came in the air went out.
And all those shadows there filled up with doubt.
I don't know who you think you are,
But before the night is through,
I wanna do bad things with you.
I wanna do real bad things with you.
Ow, ooh.

I don't know what you've done to me,
But I know this much is true:
I wanna do bad things with you.
I wanna do real bad things with you.

Älskar den här låten ;) Så sjukt cool hahah..

Av Matilda - 3 september 2009 21:05

Jag och H har en mycket seriös och fin konversation på msn angående vårat projektarbete. Haha. Detta kan bli mycket intressant.


Hur som helst så var jag på biblioteket idag. Hittade äntligen Krig och Fred i originalverision av Leo Tolstoj. Äntligen :D (översatt till moderna svenska såklart, men ändå).

Imorgon ska jag och B njuta av lite välförtjänt helg med film, blir förmodligen sagan om ringen, den sista<33, världens bästa film. Gråter varje gång, får gåshud varje gång, älskar den like mycket varje gång.  Sedan blir det väl svull till det som vanligt. Men det är ok, jag hinner träna innan. Sedan vankas det utgång på lör, ska bli mycket trevligt. Är väldigt taggad.


Av Matilda - 3 september 2009 14:39

Jag har haft ungefär en handfull bästa vänner. Egentligen är det skumt att säga bästa vän, det låter som en vän som alltid gör som man själv vill. Det jag pratar om är personer som betyder så mkt att jag själv gärna skulle utsätta mig för obekväma saker för deras skulle. Personer som jag aldrig skulle driva med, baktala eller bråka med mer än 3sek. Vissa vänner har jag vuxit ifrån, eller så har vi bara "slutat" vara så nära vänner. Jag har iallafall turen att ha de flesta av dessa kvar, även om vårt förhållande kanske inte är var det varit. Jag har tur som har dessa personer i mitt liv som orkar och som alltid finna där, och som jag får finnas där för. Om man nu kan ha en bästa vän så är det B. Det roliga är att vår vänskap inleddes redan på dagis, och som i gymnasiet kom tillbaka igen. Hon vet allt som är värt att veta, och det otroliga är att hon fortfarande vill vara min vän. Hon är underbar, rolig, jättesmart (jag känner mig som ett dumhuvud i jämförelse.).

B är bäst helt enkelt. Och jag älskar henne. Mer än jag kan skriva.


Av Matilda - 2 september 2009 21:57

Äntligen onsdag med true blood :D en vecka är lång tid. Sedan jag skrev sist har jag sovit lite (är inte helt frisk och det känns) men sen tog jag mig i kragen och åkte till springspåret. Gick ett varv(2km) sprang ett och gjorde massa utfallssteg, gissa vem som inte kommer kunna röra sig imorgon. Om ni vill göra något som verkligen känns så rekommenderar jag utfallssteg, helst i lite lutning. Ajajaj. Men ack så skönt ändå ;)

Av Matilda - 2 september 2009 17:50

Jag vet inte vem jag ör, men jag vet att jag är din.

Av Matilda - 2 september 2009 15:46

Läser rykten om den nya satc filmen, som tydligen ska komma på bio nästa vår. Första filmen var toppen när jag såg den första gången, det var faktiskt EFTER det som jag började tråna efter SATC boxen. Men efter att ha sett hela serien är jag liiite besviken på filmen. Alla karaktärer kommer inte riktigt till sin rätta.Sitter faktiskt och kollar på satc just nu. Undra hur många gånger, för att inte tala om timmar, jag kollat på satc. Men väldigt bra är det :)


Annars längtar jag väldigt mycket efter New moon som kommer på bio i november. Andra filmen brukar vara bättre än första, mycket mer dramatiskt, och i det här fallet, förhoppningsvis sexigare hahahah. Dock är det lite trist att man redan vet vad som händer, har alla böckerna ;)

såklart.

xoxo

Ovido - Quiz & Flashcards