Alla inlägg under augusti 2009

Av Matilda - 17 augusti 2009 15:38

Ni som kanske följer bloggen vet att jag köpte nya springskor. Dom var jättesköna. Men i mirse när jag skulle ut på min promenad tog jag för stora strumpor som knölade sig i hälen. Resultatet är att mina hälar är tävkta av varsin jätteblåsa. Det gör så sjukt ont! Smärta! Jag som skulle ut och springad nu på eftermiddagen :( Kan inte bestäma mig och jag ska försöka mig på att plåstra om allt, men då kommer det fortfarande göra djävulskt ont. Eller om jag ska spara och springa imorgon?!

Svårt val..

xoxo

Av Matilda - 17 augusti 2009 15:33

KOllar på bonde söker fru. haha. Tv4s roligaste program. En hop bönder som verkar ha brist på sociala kompetenser som Linda Isacsson klänger på haha. Se hur dom rodnar och tittar i marken när Linda spänner ögonen i dom och försöker få dom att prata om känslor.

xoxo

Av Matilda - 17 augusti 2009 12:14

Skolstarten närmar sig med stooooora (för att inte säga hotfulla) steg och nytt skolår kommer alltid för mig att betyda nystart. Därför har jag idag rensat hela mitt rum, plockat iordning alla skolsaker, städat garderoben och gjort en lista över saker jag behöver och vill ha. Att göra en lista är ett hett tips om ni, liksom mig har lätt att impulsköpa saker.

Jag ska som sagt börja trean, sista året.

Till saken hör att jag läste på stinalees blogg att hon gjort rent sina sminkborstar mm med YES diskmedel. Detta kände jag var värt att testas. Herre gud så äckligt! För det förska luktade pudersvampen misstänksamt, så den fick en rejäl rengöring. BLÄ! det var inte lite äckligt skum som ran ner i vasken, tänk att jag brukar sminka mig med den! Hur som helst blev resultatet otroligt bra! Den blev faktiskt helt vit igen, och den luktar ingenting, eller jo diskmedel men ni fattar. Sedan fick rougeborsten också ett bad, och den var inte heller helt fräsch. Men nu är båda som nya :)

xoxo

Av Matilda - 17 augusti 2009 09:44

Go'morron :)

Idag var jag uppe redan vid 8 hehe, och tog en morgonpromenad. Det är inte för inte som det heter powerwalk. JAg känner mig verkligen piggare efter motion och frisk luft. Visst, såklart att det är jobbigt att krypa ur den varma och sköna sängen, men jag tror inte att mer än 8 timmars sömn gör någon nytta annat än att man blir seg. 8 timmar är iaf perfekt för mig, inte mer. 6 timmar är minimum. Nu är det ju såklart så att vi alla kan har lute sömnbrist ett par dagar, men de här måtten är på regelbunden bas. Rutiner is the shit :)

xoxo

Av Matilda - 16 augusti 2009 21:15

Sitter med handduk på huvudet, har precis duschat. Om ett tag ska jag masa mig iväg till tvn och kolla på 100m herrar, final. Synd att våra svenska friidrottsmänniksor är så dåliga.

Har tyvär ingenting kul att skriva om. Dagen har bestått av chill och bilkörning. En vanlig söndag med andra ord. Saknar min älskling.

xoxo

Av Matilda - 16 augusti 2009 16:19

Om fyra dagar börjar jag trean.

Av Matilda - 15 augusti 2009 18:12

Började med en powerwalk på 50min innan frukost. Solen sken och det kändes inte alltför tokigt. Dock var mina skor helöt trasiga inuti vilket resulterade i gryma skavsår :/

Sedan käkade jag lite frukost och drog med pappa och brorsorna till Barkaby. Jag körde såklart ;) Pappa köpte ett par nya springskor till mig :D

Sen åkte vi hem, käkade och chillade..

Nu har jag precis sprungit, skorna var super :) Nu blir det dusch och lite fixande, sen ska jag dansa natten lång :)

xoxo

Av Matilda - 14 augusti 2009 18:21

Pappa och jag var på ica i Bålsta och handlade när hela bålsta slocknade. Det var mkt spännande att handla i mörker, för att inte tala om att hitta alla saker. Som tur är är vi vana, och vet på ett ungefär vart allt finns :)

Nu luktar det väldigt gott från köket :) mums..

xoxo

Ovido - Quiz & Flashcards